vafan FÅR jag göra då?!

.....


"...efter en hjärnskakning bör man inte träna eller dricka alkohol förrän man känner sig helt bra igen. Man bör också undvika sådant som kräver mycket koncentration som att titta på tv eller spela dataspel och sådant som gör att man får mer ont i huvudet eller mår illa."

"Hjärnan behöver lugn och ro tills den har återhämtat sig och därför ska den belastas gradvis. Det innebär att man under den första veckan bör undvika hård fysisk träning, ge sig själv tid att vila och begränsa läsning och TV-tittande."

 
 
"Så länge den skadade har några som helst symptom från hjärnskakningen råder total ”hjärnvila”. Detta innebär att vilan ska vara både fysisk och psykisk. Man bör avstå från aktiviteter som dataspel, TV-tittande, musiklyssnande eller liknande tills dess att symtomen borta. Elever bör uppmanas att stanna hemma från skolan och undvika läxläsning."

Okeej, detta är alltså saker jag INTE får göra. Då är min fråga: vadfan FÅR jag göra?!


Kommentarer
Postat av: E - en blogg om allt

sov :D det skulle jag ha gjrt!

2009-11-25 » 22:26:35
URL: http://eeliinduvet.blogg.se/
Postat av: The skåning

ät b&j's och njut av livet utanför skolan!sen ska man ju alltid använda hjälm linnéa;)

2009-11-25 » 22:50:16
Postat av: rebecca

Oj hur fick du en hjärnskakning?:o puss

2009-11-26 » 13:45:01
URL: http://becii.blogg.se/
Postat av: rebecca

Aha oj såg visst inte det :)

tack så mycket :D

2009-11-26 » 14:15:30
URL: http://becii.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback