my story

.....

Det har väl inte undgått någon vid dethär laget, att jag älskar "Kristina från Duvemåla" ;) Jag kan ju berätta lite hur det kommer sig ;)

Min mamma är ett stort ABBA-fan(Eller allt som rör de fyra medlemmarna) och det är väl genom henne jag har "ärft" det. Jag har ända sen jag varit liten kännt till "KfD" men inte satt mig in i det ordentligt. Så för ca. 1 år sedan så hittade jag en låt med Helen Sjöholm på youtube. (Tror det var "Gabriellas sång") Och det var då jag verkligen fick upp ögonen för henne. Jag kännde ju självklart till henne innan, men det var först nu jag upptäckte hur fantastisk hon var. Tillslut kom det avgörande ögonblicket, haha ;) då jag hittade världens bästa låt, "Du måste finnas". Jag var heelt besatt ! Spelade den om och om igen, haha ;) Så då tänkte jag att de andra låtara ur musikalen kanske skulle vara lika bra, så jag frågade mamma om inte vi hade boxen (behövde jag fråga?:P) och sen lyssnade jag igenom den och sen la jag över "de bästa" låtara i min iPod. Haha, jag tror att det var "Duvemåla hage", "Hemma", "Min Astrakan", "Guldet blev till sand" och "Du måste finnas". hhhaha xD

Och det var inte förens i våras som jag la över hela albumet på iPoden. Sedan dess har jag varit total besatt av "Kristina från Duvemåla" (Kan säga att det inte är många nätter jag somnat utan min iPod i handen) Det är heelt sjukt ! Jag skulle göra vad som helst för att få se den, om det så är på en halvtaskig insplning skiter jag i. Jag gör vad som helst ! Jaa, så länge det är Helen och Anders i huvudrollerna då :P Mim mamma, som självklar sett den, säger att det är en av de bästa upplevelserna i hennes liv. Jag vill se den..NU :(

Dessutom byter jag favoritlåt hela tiden. Det började som sagt med "Du måste finnas", sen har det varit "Hemma", "Duvemåla hage", nu senast "I gott bevar". Men nu har jag bytt igen, jag har nämnligen gått tillbaka till "Du måste finnas". Heellt underbar är den, hur FAN skriver man en sån bra låt ?

Jaja, nu ska jag sova, men först lyssnar jag väl igenom denna underbara låt 100ggr :P GODNATT<3

 


PS. Vid vår sommarstuga (läs ruckel) har vi en "duvemåla gunga". Haha, ja den har altid hetat så, lååångt innan jag ens kunde uttala duvemåla ! Haha, bara så att ni vet ;):P

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback