Jag blir sur på riktigt!

.....

Ni Harry Potter ointresserade behöver inte läsa.. ;)

Alltså seriöst, jag blir sur på riktigt! Vem valde att sabba det fina med Harry Potter genom att bara ta med ungefär 1/3 av det som händer i böckerna.
Den allra värsta är fyran, den flammande bägaren. Harry vaknar direkt hos Ron istället för på private drive. Sen går dem direkt till världsmästerskapen där man inte får se någonting, inte när dem sätter upp tältet, när dem går runt och köper massa grejer, MAN FÅR INTE ENS SE MATCHEN!, inte se vilierna eller pysslingarna, Winky och Ludo Bagman är inte heller med. Inte heller Bill och Charlie!! I skogen träffar dem inte heller Malfoy som dem gör i boken, och hela kapitlet i boken är förkortat till nån minut. När dem kommer till Hogwarts så kommer de tävlande från Beauxbatons och Durmstrang är redan där när det börjar?
 Okej jag skulle kunna fortsätta såhär om hela filmen, men det vore väl tröttsamt (om det inte redan är det). Men I think you got my point, sluta förstöra filmer genom all ta bort allt det bra. Det får folk som inte orkar läsa böckarna att inte förstå det fabulous i Harry Potter.



Förresten en väldigt kul grej när man kollar på Harry Potter ät att försöka räkna på hur många sätt och i hur många tonlägen "Harry Potter" uttalas.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Men vi får ju iaf se Rob, det får man inte i boken :p det gör filmen såå mycket bättre :)

2010-03-24 » 20:46:31
Postat av: Amanda

Håller med att det är störande när dom tar bort så himla mycket i filmerna! Känns bra att sista boken blir två filmer, då kanske dom får med lite mer :)



Sv: Tack :) Jaa, den var riktigt bra! Jag hade varit sugen på att läsa den hur länge som helst men biblioteket har den inte, så när jag hittade den på bokrean slog jag till direkt ^^

2010-03-25 » 17:18:00
URL: http://mjuppi.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback