' ljusa kvällar om våren ♥

.....

"Ljusa kvällar om våren"
Text: Björn Ulvaeus

Kristina:
Far och mor i grinden då jag kom och tog farväl
Bilden av dem bär jag i mitt hjärta och i min själ
Varje natt far jag tillbaka och vägen blir allt längre till
Landet Långt Bort och Längesen
där vi viskade förtroligt i skymningen
på bänken vid törnrossnåren
ljusa kvällar om våren

Sorgen som jag känner den kan ingen här förstå
Herre, ta mig åter låt mig se det jag saknar så
I min tanke far jag ständigt tillbaka men jag når aldrig
Landet Långt Bort och Längesen
där vi gick så tätt tillsammans i skymningen
som fästfolk under ungdomsåren
ljusa kvällar om våren

Karl Oskar:
Om du vill att Gud ska flytta dig tillbaka till Sverige
ja, då sträcker jag ut armen, håller kvar dig hos mig

Kristina:
Så du hörde vad jag bad om!

Karl Oskar:
Jag har frågat mig länge
vad du saknar och nu vet jag att du längtar tillbaks
Jag har spart nånting, som jag vill du ska se

Kristina:
Längtar aldrig du liksom jag
efter vårt gamla hem och

Båda:
våra kära

Karl Oskar:
Någon gång kan det hända
men de här får mig att minnas varför vi gav oss av

Kristina:
Annas gamla känger...

Karl Oskar:
Våra barn ska tacka oss två en gång, Kristina
för att vi tordes flytta

Kristina:
Du menar det?

Karl Oskar:
Jag har ett förslag som jag tror kan trösta dig lite grand
Jag tänkte be att din far skickar hit
några kärnor från apeln där hemmavid
Här kan du sedan plantera ett träd
Det blir din egen apel

Kristina:
Våra barn ska aldrig känna längtans vånda och ve
Inga klara syner från mitt förgångna ska de se
De ska aldrig fråga sig om det knoppas eller blommar i
Landet Långt Bort och Längesen
inte höra ljud av skratt i skymningen
som ekon ifrån barndomsåren
ljusa kvällar om våren
ljusa kvällar om våren



Kommentarer
Postat av: TESCHO - Web design, Photography & Doggies

Svar: Vad menar du med vanlig meny? Menar du en vanlig sidomeny?

2010-06-01 » 11:25:04
URL: http://tescho.se/blogg



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback