Mums!

.....



Med insperation av Teshco har jag precis gjort en väldigt god pastasallad! Receptet kommer från henne men jag har gjort om det med sakerna jag använde.


1 ). Koka upp fullkornspasta.


2 ).
Under tiden pastan kokar fixar jag i ordning salladen. Den här gången blev det: gurka, cocktailtomater, isbergssallad och purjolök. Plus lite skinka.


3 ).
Ta fram något krämigt som t ex creme fraiche, matlagningsyoughurt – välj och vraka – och lägg upp det i en skål. Jag använde creme fraiche och gräddfil. Sen kan man slänga i smak i det, t ex pesto, vitlök, diverse kryddor (helt efter egen smak). Jag använde vitlök, pesto + grillkrydda. (Och salt & peppar)


4 ).
Blanda krämgrejen (nr 3) med pastan och låt det stå på spisen, på 1an/2an, tills
det blir hyfsat varmt. Det är inte meningen att krämen ska vara en slags sås utan bara ge pastan smak.
Hoppade över detta..


5 ).
Släng upp salladen på en tallrik, pastamixen på det och sedan resterande grönsaker. Servera!


Och jag lovar att det blev gott!


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback