Day 3 - Favorite Movie

.....

Favoritfilm alltså! Återigen inte speciellt svårt. Min favorit av filmerna är Dödsrelikerna. "Vilken del?" frågar ni. "Båda" svarar jag. "Du måste väl välja EN", säger ni. "Min blogg mina regler", säger jag. Eh, ja.. I alla fall, Harry Potter och Dödsrelikerna (1 och 2) är de bästa filmerna. Egentligen av en ända andledning: de följer böckerna otroligt mycket bättre än vad alla de andra gjort. Framförallt Fenixorden och Halvbladsprinsen som tagit bort/ändrat så mycket från böckerna att jag blir alldeles ledsen i ögat. Men Dödsrelikerna har inte tagit bort lika mycket, men endel saker är helt enkelt oförlåtliga att ta bort. En förklaring till Sirius spegel kanske? Och Teddy Lupin?? Ja det finns såklart en hel del, men det är svårt att få med allt i en film. 

 

Kommentarer
Postat av: åsa

äh, hbp äger allt! förutom den konstiga tillagda kråkbo scenen vf inte lägga mer tid på "slutstriden" istället. men annars såå! t.o.m bättre än boken på sina ställen ju haha! när draco har egna scener <3 som han aldrig har i boken. fan vad fint det är i filmen love iit



sv;

haha jaa man kan ju hoppas

2011-08-19 » 21:11:31
URL: http://enmoviebox.blogg.se/
Postat av: Sofia

Det är sidomenyn jag mest vill få tillfixad :) men om du vill så kom med förslag om de e något du vill ändra/göra! :)

2011-08-19 » 22:10:54
URL: http://erixonsofia.blogg.se/
Postat av: denice

ååh, mina bästaste med!

följer du den 30dagars som du la upp innan du började? :) för det är exakt den jag har. längtar till alla roligaste i slutet!



"27 - Any part of the books/movies that makes you cry?"

Vilket skämt, där kommer jag nog skriva en hel roman är jag rädd :D

2011-08-19 » 23:22:43
URL: http://nissus.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback