Lussebio

.....

Klockan 22 igår kväll var Emelie och jag inne i stan. Men eftersom bion inte öppnade innan 23 gick vi en liten promenad genom stan (jag gjorde dessutom en guidad tur över jönköping på twitter, mycket uppskattad.. typ). Men strax innan 23 mötte vi Agnes, Julia, Andrea, Anna, Gabriella och Linus utanför filmstaden innan vi tillslut släpptes in. Där inne fick vi varsin dricka och popcorn och sen satte vi oss i biosalongen och vid midnatt drog den första filmen igång. Det var "New Years Eve" med bla Sarah Jessica Parker, Ashton Kutcher och Zac Efron. Den var ungefär som Valentine's day (samma regi) och jättemysig!

Efter det fick vi en liten paus och så var det lite utlottningar av presentkort mm innan film nummer två. Det var "Mästerkatten i Stövlar" (ni vet den där söta katten från Shreck som finns med i min gillar här till höger!). Den var också bra, bäst var när man fick se lilla mästerkatten som KATTUNGE! Bara det var värt hela biljettpriset, sötaste ever!

Innan den tredje och sista filmen, som var Peter Magnussons "En gång i Phuket", fick vi mackor och dricka vilket kanske onte var någon smaksensation men efter godis och popcorn är det ganska gott med något mer matigt. Den sista filmen var jättekul, väldigt lik "Sommaren men Göran" men fortfarande kul!

När vi gick ut från Filmstaden var klockan över 6 på morgonen och folk började gå upp för att komma till jobbet. Men vi åkte hem till Agnes och klämde ihop oss 5 pers på en säng och en extra madrass för att få sova lite. Sov i 4 timmar och lyckades missa luciaframträdandet i skolan men det var nog värt det faktiskt.

Vi kom istället till naturkunskapen strax innan 12, där hade vi ett litet läxförhör och sen fortsatte vi med våra grupparbeten. Vi håller på att arbeta med människokroppen och jag, Agnes och Ulrika skriver om syn och hörsel. Det är faktiskt ganska intressant!
Efter naturkunskapen hade vi bara kör och eftersom Brahesalen var upptagen pga lucia fick vi gå till en annan sal och jag fick upptäcka nya gångar i vår skola som jag ALDRIG sett förut. Har ändå gått där i tre år snart, trodde jag hade sett det mesta! Men alltså kören gick inte så bra.. då började jag bli riiiiktigt trött och seg i skallen och fattade typ ingenting och hörde inte stämman ordentligt. Nej det gick inte så bra.. Vi ska dessutom sjunga på julavslutningen... usch!

Efter kören gick jag till Resecentrum där jag träffade Melina och pratade med henne på vägen hem. Kul eftersom det var ett tag sedan vi sågs!

När jag tillslut kom hem gick jag direkt upp till min säng och här har jag legat sedan dess. Men jag kan inte somna! Har testat med musik, ljudböcker, att läsa, laddat ner appar... men det går bara inte! Antar att jag får gå upp nu så att jag hinner göra av med lite energi innan jag måste gå och lägga mig igen. Ska nog slå inte lite tavlor som ska säljas imorgon och eventuellt räkna lite matte!

Vi hörs!


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback