stress och grishjärtan

.....

jag är så usel på att blogga att jag bara vill lägga mig ner och gråta i en liten hög...

tänkte berätta lite om min dag iaf! började med svenska men den var ganska oitressant så det skiter vi i.

andra lektionen var psykologi där vi gjorde ett stresstest, ganska intressant faktiskt! jag visade sig dock vara den mest stressade i klassen vilket inte är speciellt chockerande.. jag vet att jag sätter för hård press på mig själv och att jag mår dåligt av det.. men vad ska jag göra? jag måste plugga. måste få bra betyg. måste ha massa vänner. måste skaffa ett bra jobb. måste driva mitt företag. måste ta körkort. måste vara omtyckt. måste komma ihåg att betala den där fakturan. måste börja skriva projektrapporten. måste uppdatera bloggen. måste boka biljetter till f&f. måste börja träna snart. måste lära mig mina noter. måste bli en bättre människa. måste måste måste... det tar aldrig slut. ibland vill jag bara bosätta mig i en liten stuga i skogen och inte prata med någon. (hade jag varit en superengagerad blogg hade jag skrivit ett helt inlägg om detta men det orkar jag ej!)

jaha.. det var psykologin det. haha, positiv jag är idag då! nej men efter psykologin var det lunch och eftersom vår skola är SUPERsponsrad av santa maria för tillfället fick vi idag tacobuffé, men jag klagar inte! supergott var det! undet lunchrasten fick jag också springa bort till HSB och hämta nycklar eftersom jag ska börja jobba på resecentrum på söndag. är lite nervöööös!

efter lunch hade vi samhällskunskap. som vanligt inte det mest effektiva men emelie och jag redovisade iaf vårt "arbete" (ack så oseriöst) om australien. och sen hade vi nutidsfrågor och jag märkte hur otroooligt dåligt jag hängt med i nyheterna det senaste! vinnaren av nutidsfrågorna (alltså inte jag..) fick denna vecka både en blyertspenna, ett suddigum ("iphone"), ett litet block och en rödpenna... eller som claes sa: "idag går vi all in!"

sen kom då den sista lektionen... naturkunskap! och idag var det den mycket speciella och fasansfulla lektionen då det var dags att dessikera! jag som svimmar när jag ser/hör/känner/tänker på blod/smärta/äcklel var helt säker på att jag inte skulle klara av det MEN hör och häpna.. jag var med näästan hela tiden. thomas skickade ut mig ett tag när han tyckte jag såg lite för blek ut men annars var jag med och höll tom lite i hjärtat! ALLTSÅ JAG HÖLL I ETT HJÄRTA IDAG!?!?! sick.. gick till och med och slängde delarna (dvs lungorna och hjärtat) och diskade brickorna efteråt!! (+skrev lite roliga saker med grisblod på brickorna.. mahah!)
ikväll har jag bara tagit det vääldigt lugnt! ätit tacos (igen!), spelat sims och lyssnat på filip och fredriks podcast.

imorgon klockan 7 ska vi ha loppis på tändsticksområdet och försöka få in lite pengar till projektarbetet. ska faktiskt bli jättekul! lovar att försöka blogga mer då! nu ska jag kolla på senaste schulman show innan jag går och lägger mig. vi hörs när vi hörs!

OBS! INGEN TREVLIG BILD





Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback