när sjukdomar kommer

.....

Eftersom jag nu varit förkyld och sjuk i över två veckor så tog jag idag mod till mig och ringde vårdcentralen. Läkaren i telefonen tyckte att det lät som en bihåleinflammation när jag beskrev mina symptom men tyckte ändå att jag skulle komma ner. Så när mamma slutat jobbet skjutsade hon mig dit. Eftersom jag sällan blir sjuk och aldrig alvarligt sjuk, har jag aldrig heller varit på en vårdcentral. (I alla fall inte som jag kan minnas, hade öroninflammation 1995 men har inte så starka minnen från det att jag var 2 år..) Men det gick ganska snabbt ändå, trots en hel del väntan. Läkaren lyssnade på mina lungor, knackade mig i ansiktet (tror det hade något med bihålorna att göra) och lyste ner i halsen. Sen fick jag med mig en röd akut-lapp och blev skickad till labbet där jag skulle ta en blodprov. Jag tänkte att jag skulle stickas i fingret men nej nej, mitt i blodådran i armvecket och sen fylldes ett helt provrör med blod... jag tittade åt ett annat håll för att inte svimma. Efter det fick jag vänta lite till i väntrummet innan den första läkaren, som då hade kontrollerat mitt blod, ropade tillbaka mig. Fick då veta att jag har en övre luftvägsinfektion men eftersom den kommer från en bakterie och inte ett virus så fick jag penicillin så att jag ska bli frisk. Och jag vill inget annat än att bli frisk nu, och få tilbaka mitt luktsinne så att saker ska smaka någonting!   
 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback