men berätta ingenting om england

.....

Tänkte göra en liten uppdatering om hur det går med min ansökan till STS. Det är en låååång lista på grejer som ska fixas. Här följer alltså en checklista för en komplett ansökan till STS. 
  • Application form  - Ett sju sidor långt dokument där man ska beskriva sig själv, sina erfarenheter mm. Har suttit med detta i tre timmar idag. Inte klar än...
  • Additional Childcare Experience - Behövs bara om man har mer än 3 erfarenheter av barn
  • Personligt brev - Ska bli en A4 sida med profilbild. Jag är redan uppe i en och en halv och inte klar än, mycket som ska rensas bort där alltså. 
  • 2 Childcare Reference Form - Får inte vara släkt eller familjemedlem. Har en klar, från en kollega på jobbet. Ska be Ellen fylla i den andra, för fotbollsskolan.
  • 1 Personal Reference Form -Får heller inte vara släkt eller familjemedlem. Har bett en vän till mamma och pappa fylla i detta. 
  • Medical Report -  Gjorde detta idag! Var hos farbror doktorn som lyssnade på hjärtat och lungorna, klämde på magen och fyllde i ett papper på att jag var frisk. 
  • Kopia på ditt körkort - Har tagit kopia, inte skickat in dock.
  • Kopia på ditt senaste pass - Samma sak som föregående.
  • Kopia på ditt slutbetyg - Glömde att kopiera detta.. smart. Så det ska jag göra och skicka in alla papper som ska postas på en gång sedan. 
  • Polisregisterutdrag - Inte det vanliga då utan ett på engelska som kostar 192 riksdaler.
  • Foton - 8 foton på mig tillsammans med barn. Har ungefär 3 än sålänge..
  • Profilbild - Ska vara ett nytaget foto så jag får väl sminka till mig lite och försöka se rar och trevlig ut.
  • Au Pair Agreement - Ska skrivas under bara. Fast man kanske ska läsa vad man skriver under på också.
  • Au Pair Summary - Jag vet inte riktigt varför. Men denna ska också fyllas i och skickas in. Det har jag inte börjat men än.

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback