bokmässan 2013

.....

DÅSÅ. Bokmässa alltså! Jag och bror åkte i fredagskväll buss (BUS4YOU♥) till Göteborg och sov där för att ha hela lördagen att ägna åt bokmässan. Vi tog det dock ganska lugnt på lördagsmorgonen och var inte nere i stan förens typ klockan tolv, det var nog den absolut sämsta tiden att komma dit. HUR långa köer som helst. Men vi gick runt huset lite och tog en annan ingång än huvudingången, fast det var nästan lika mycket folk där! När vi kom in var det första vi gjorde att lyssna på Martin när han intervjuades av Deckarakademin, roligt att höra på! Efter det hade han en liten signering så då gick jag såklart dit! Fick min bok signerad och pratade lite innan vi gick vidare. Han är bra den där Martin alltså! 

 
Sen gick vi runt ganska länge. Men det var så himla mycket folk att man inte såg speciellt mycket. Köpte alla böcker av Fredrik Backman i alla fall (läste En man som heter Ove när vi var i Bulgarien och ÄLSKADE den!). Efter att ha varit ute på McDonalds och fyllt på med lite energi gick vi tillbaka till mässan och Camillas signering. Och då, det sjukaste.
Jag: "...ja Martin tvingade ju hit mig, haha"
Hon: "Jaså... jaha! Du är den Linnéa? Med Robinson och allt? Ja du heter typ lthew.. ja nåt på instagram! Då har jag koll"
Jag: Eh... ja!
 
Alltså URSÄKTA men Camilla Läckberg kände till mig?! (Dansar en liten dans). Dock vet jag inte om hon uppfattade det där jag sa att "Martin tvingade hit mig" som helt seriöst och att jag inte VILLE träffa henne? I så fall måste hon tycka att jag är dum i huvudet.. Förlåt Camilla! Jag ville såklart jättejättegärna träffa dig! (För chansen att hon läser min blogg är sååå stor - bra där Linnéa!) 
 
 
I alla fall! Sedan skyndade jag mig bort till Galagos monter där Nanna Johansson höll på att signera. Där stod jag i kö i 50 minuter innan de var tvungen att bryta kön eftersom Nanna inte kunde stanna längre. Tror jag förflyttade mig maximalt 7 meter under de 40 minutrarna. Dels var det en lång kö för att komma fram, men framför allt tog det så extremt lång tid eftersom Nanna ritade en halv serie i varje bok hon signerade. Kul men inte optimalt med tanke på tiden. När jag stått där i nästan en timma kom Kringlan och Valle och satte sig vid bordet så då gick jag fram till dem istället! Berättade att jag älskar boken och speciellt en del i den (den om killen som äter lagerblad, helt fantastisk!) och så sa jag att det är nästan lika roligt som när Nanna berättade i Crazy Town om hur Kringlan tappades ner i en säldamm när han var liten. (Det hittar ni här om ni vill höra) Då tittade Nanna upp från sitt signerad (ritande) och sa "Ja visst är det kul! Han förstår inte hur roligt det är!". Kringlan valde då att signera boken som "Sälpojken". 
 
Efter en bokmässa blir man trött kan jag säga. Så när vi kom hem till Johan och Helena igen slängde vi oss i varsinn soffa. Är väldigt nöjd med årets mässa trots att det var mycket folk och man inte hann med att se så mycket. Nästa år är jag förmodligen (förhoppningsvis) i England när det är bokmässa men 2015, då kommer jag tillbaka! 
 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback