vinotek, inflyttningsfest och kyrkoval

.....

Söndagkväll och jag tänkte berätta lite om min helg! I fredags var som sagt jag, Emelie och Hanna på vinoteket och åt tapas. SÅ grymt gott! Firade att Emelie fyllt 20 och hon fick fina presenter av mig och Hanna, ett frågespel om kändisar och ett presentkort på systemet, måste säga att det passar henne perfekt. Vi satt i vinotekets mysiga källare i ungefär tre timmar och pratade om allt möjligt innan vi gick därifrån. Hanna var ganska sugen på att dra ut men jag skulle upp och jobba tidigt och Emelie var inte heller speciellt partysugen så vi dela de på oss och Emelie och jag tog bussen mot Habo igen. 
 
 
 
I går var det som sagt upp tidigt och jobba på resecentrum. Jag lyckades dock stänga av väckarklockan i sömnen och vaknade sedan 05:46, eftersom jag vid det laget brukar stå vid busshållplatsen och vänta fick jag panik, slängde på mig kläderna (tröjan ut-och-in) och sprang. Tre minuter senare satt jag på bussen.. vet knappt själv hur jag lyckades med det.. Jaja, jobbade gjorde jag i alla fall, gick sedan till Naked Juice Bar och köpte smoothie (som varje lördag efter jobbet, och numera även söndagar eftersom stan ÄNTLIGEN har öppet på söndagar också!) innan jag skuttade på bussen hemåt. Väl hemma möttes jag av att mina kusiner kommit hit så det var full rulle. Gjorde inte speciellt mycket under dagen, men jag tog med alla kusiner (utom Wilma då) + bror och åkte till Webes för att köpa godis. Webes ska ju läggas ner (BUHU!) så nu får man ju passa på! Senare gjorde jag mig iordning och åkte in till stan för 20-årsfest/inflyttningsfest. Först var jag hos Sofia och Joakim en stund, åt tårta och drack en helt fantastiskt god drink, innan jag gick vidare till Gabriella och Rasmus (VARFÖR lägga inflyttningsfesterna på samma dag??). Hade i alla fall en jätterolig kväll som tyvärr slutade med en alldeles för tidig utgång (=tråkigt) och vilket ledde till att jag åkte hem med bussen klockan ett istället för att ta den jag brukar göra klockan två. Köpte också fyllekäk (säger man det även om man hunnit bli nykter när man äter det?) på Subway som jag åt när jag kom hem, gott! 
 
 
Idag vaknade jag ganska tidigt, Hugo sov på mitt rum så jag vaknade när han började leva runt. Men han gick ner sen och jag somnade om och sov nästan till elva. Gick upp och åt tårta till frukost eftersom mormor var här och vi firade att hon fyllde år igår. Efter det har jag inte gjort så mycket idag, förutom att jag för första gången i mitt liv röstat. Kyrkovalet är kanske normalt inget jag skulle bry mig om men just nu kändes det viktigt att gå och rösta, inte för att jag är speciellt engagerad i kyrkan men jag vet med största sannolikhet att rasism, sexism, homofobi mm INTE har där att göra. Kände mig i alla fall ganska nöjd med mig själv efteråt och har aldrig kännt mig så vuxen förut. 
 
 
 
Nu ska jag snart hoppa in i duschen och ladda inför en ny spännande jobbvecka. Jobbar även på resecentrum denna helg så nu blir det 12 härliga dagar utan sovmorgon igen. 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback