det finns en stress i allt som är

.....

Måndag igen. Dagen började mindre bra. Stress och trotsiga barn gjorde att jag var på uselt humör när jag slutade vid nio och kände mig bara så less på allt. Men pratade med min värdmamma när hon lämnat barnen i skolan och sen kändes det lite bättre i alla fall. Bestämde mig för att ta en sväng in till stan så åkte till Covent Garden Market och gick runt lite. Köpte te på Tea Palace (som jag fick tips om av en snäll bloggläsare, tack!) och åt crêpe till frukost (tänk vad man kan bestämma själv när man flyttat hemifrån). Åt ju faktiskt ingen crêpe den här helgen så tyckte att jag var värd det. Créme de la crêpe får dock inte lika högt betyg som la crêperie men det var riktigt gott ändå! Köpte en fin smyckeshängare på marknaden också, just nu sitter den uppe på min vägg med hjälp av kludd. Älskar kludd. Det är bra till allt! (Har jag jobbat på förskola för länge eller?). 
 
 
 
Har i eftermiddag/kväll jobbat som vanligt. Lagat mat, tvättat, diskat.. inte så mycket spännande att berätta där. Imorgon ska min värdmamma till jobbet för första gången sedan jag kom hit så jag ska ta hand om barnen själv. H slutar tidigt dessutom så ska börja redan klockan 12. Så hoppas på lite fint väder så att vi kan gå till lekparken ett tag. I övrigt har jag inget planerat för morgondagen, är ju bara ledig några timmar så jag får väl se om jag orkar träna lite eller om jag stannar hemma. Ganska skönt att ha huset för sig själv!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback