jag vill bli bjuden på te

.....

Hej igen. Den här dagen har känns väldigt väldigt lång! Men imorgon är det fredag och inte bara helg utan också semester ända fram till den 21 april för min del. Ska bli väldigt skönt trots att jag inte varit här så länge. Är lite orolig för att jag ska känna mig ensam och börja längta hem. Min värdmamma erbjöd sig faktiskt att betala en flygbiljett hem åt mig ifall jag ville fira påsk i Sverige. Otroligt snällt av henne men jag känner att om jag åker hem redan efter 4 veckor kommer det bli SÅ mycket svårare att åka tillbaka hit igen. Därför sparar jag lite på den hemresan. Nu har jag ju faktiskt gratis boende, mat och en veckas betald semester i London att se fram emot, det kan väl knappast ens räknas som ett I-landsproblem? 
 
På tal om något helt annat. Te. Man kunde ju tro att England, the home country of tea, skulle ha ett rikt utbud av goda teer. Men nej nej. Det finns Earl Grey, och det är ju helt okej gott. Sen finns det andra väldigt starka svarta teer som smakar skit, sen finns det chaite som smakar kanel, sen finns det typ torkade blommor. Jahopp. Och that's it liksom. Mitt favoritte just nu är ett Rooiboste jag köpte för £1 på TGR. Det är för övrigt det enda Rooiboste jag hittat, förutom det på Starbucks som nån stjärna hällde kanel i så att det ej var drickbart. Så är det någon som vet en bra butik i den här staden där man kan köpa gott te, hör av er! Drömmer mer om Himlagott, Rooibos Jordgubb/Vanilj och Black Magic Dessert än om marabou just nu.
Alltså... 
 
Nu har det här inlägget handlat cirka 0 om min dag. Förlåt för det. Hade ju varit kul att berätta att jag faktiskt lagade mat alldeles alldeles själv för första gången idag. Men det hinns inte med, nu måste jag sova! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Agnes

The Tea House i Covent Garden har massor av bra te! :)

Svar: åh tack!! så ska jag definitivt åka dit i veckan!
Linnéa Carlsson

2014-04-12 » 12:24:18
URL: http://agensmarin.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback