och vi har solen i ögonen

.....

Idag har vi haft en riktigt varm och skön dag här i London! Jag började som vanligt med lite jobb på morgonen och sedan frukost på rummet. Sedan kom städerskorna och jag ville ut fortast möjligt. Det är verkligen inte det att de inte är trevliga, för det är dem. Men jag känner mig i vägen hela tiden. Kände mig ganska opepp på att åka in till stan men räddades när Moa skrev att hon fått extra ledigt idag och undrade om jag ville ses. Det ville jag såklart! Så vi möttes upp här i Hampstead vid elva och gick till Maison Blanc för en fika. Hade inte varit där innan (eftersom jag tydligen bara går till Starbucks) men det var ett väldigt mysigt ställe. Efter att vi suttit där ett tag gick vi runt lite i Hamstead och mest njöt av solen. Gick in i några av de butiker här som man faktiskt har råd att ens gå in i, vilket inte är så många. Men Body Shop finns här i alla fall och jämfört med Sverige är det faktiskt ganska billigt! Gick in på Zara Home som finns här också men som jag inte ens sett under mina tidigare rundvandringar, mycket fint där inne faktiskt! Sen sa vi hejdå och Moa gick hem till sig för att börja jobba och jag gick mot Overgrounden för att möta Hanna. Vi två (jag och Hanna alltså - det gäller att hänga med här) gick sedan tillbaka mot Hamptead High Street. Då var det verkligen extremt varmt och vi gick till Nero för att svalka oss lite. Köpte Milkshakes och satt i solen och hade det göttigt. Lyckades till och med få lite färg på mina annars så bleka armar. Röd visserligen. Men ändå. 
När klockan närmade sig 15 sa jag hejdå till Hanna också och gick hem för att börja jobba. Lagade mat (rostad potatis, ångkokta bönor och egen kycklingsnitzel igen - gott!), tog hand om berget av tvätt som alltid tycks finnas när städerskorna varit här och plockade undan lite. Pratade med L idag om att jag har lite svårt att komma in i ett bra tempo när jag jobbar. Antingen är jag jättestressad och gör allt väldigt fort eller så har jag knappt något att göra alls och är lite rädd att jag ska uppfattas som lat som inte gör något. Men L försäkrade mig om att hon absolut inte tycker att jag är lat, att jag får lägga upp min tid hur jag vill och att det inte gör något om jag blir klar tidigare än vad min "arbetstid" säger. Det kändes bra att säga det i alla fall eftersom jag tänkt på det ett tag och det känns så skönt att slippa tänka på det nu. 
 
Jag har världens största solglasögon. Jag vet. Men de kostade £3 och mina gamla gick sönder.
 
Imorgon är det en ny dag igen och jag ska förmodligen träffa Jessica en stund under dagen. Kul! Hoppas på lika fint väder som idag. Ha det bra alla fina människor jag känner (och inte känner) som är här inne och läser, jag älskar alla fina ord jag får. Tack! 
 
Förresten: Har inte blivit lurad en enda gång idag. Nästan lite besviken! 

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Har de någonting som första april i England? Hoppas du har det bra!:) Kram!

Svar: japp! april's fools day! :)
Linnéa Carlsson

2014-04-02 » 08:06:52
URL: http://msmadeleine.blogg.se
Postat av: Klara

Vilka är Hanna, Moa och Jesscia? Och hur har du lärt känna dom?:)

Svar: Det är andra au pairer här i närheten. Hanna är min syssling så henne kände jag såklart sedan innan. Moa hittade jag via hennes blogg och Jessica är Moas kompis :)
Linnéa Carlsson

2014-04-02 » 20:49:40
Postat av: Annapanna

Tyckte de va as snyggt med dom glasögonen på dig!

Svar: Tack min älskade!
Linnéa Carlsson

2014-04-02 » 21:30:09



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback