här i städernas stad

.....

London ändå. Konstigt hur man kan känna sig så "hemma" på en ganska kort tid. Framför allt i Hampstead, det är verkligen mitt andra hem. Snart har jag varit här i sex månader och då har redan halva mitt år som au pair passerat. Galet. Har haft en bra och lugn dag idag. Packade upp min väska och hängde på mitt rum tills jag kände att jag bara måste gå ut lite. Vandrade omkring här lite som jag brukar, in på Waterstones och bläddra i böcker, till Oxfarm och bläddra i fler böcker, in på Body Shop och köpa på mig lite saker som håller på att ta slut. Sen hamnade jag såklart på Starbucks också. Svängde förbi Tesco på vägen hem, köpte sallad och tonfisk och åt till middag (familjen skulle på restaurang men jag kände inte för att hänga på). Lyckades undvika Crêperiet också trots att jag inte ätit en endaste liten crêpe på över en månad. Har ju tänkt börja mitt nya nyttiga liv nu, vi får väl se hur det går..
 
 
Nu ska jag snart krypa ner i sängen (har faktiskt varit vaken sedan 04:30) och titta på premiären av Big Brother. Imorgon ska det jobbas igen, vet inte riktigt när jag ska börja så ska kanske ta reda på det innan jag somnar...

Kommentarer
Postat av: Daniella 🌙

Det här måste vara en jättekonstig fråga, men vet du om din familj kommer söka efter en ny au pair när du åker? kram!

2014-08-31 » 21:35:51
URL: http://vapenbroder.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback