au pair - frågor och svar 10

.....

Hej Linnéa! Jag har läst din blogg nu ett tag då jag själv funderar på att åka som au-pair till London :) Det jag helt enkelt har att fråga är - rekommenderar du mig till att göra det? Jag bor i en håla och det enda jag gör om dagarna är att jobba i princip.. Överväger fördelarna nackdelarna? :) Älskar din blogg, ha det gött! / Emma
 
Hej Emma! 
Ett väldigt kort svar: JA
Ett lite längre svar: Innan jag flyttade hit var jag precis som du, bodde i en håla och spenderade dagarna med att jobba. Trots att det nu råkade vara världens bästa håla och världens bästa jobb är jag så otroligt glad att jag vågade göra det här. Att flytta ensam till ett annat land och flytta in hos en främmande familj gör att man växer otroligt mycket som person. (Låter klyschigt - är sant!) Att fylla tiden mellan studenter och ev. högskolestudier med något annat än bara "vanligt" arbete tror jag är jätteviktigt. Jag hade enkelt kunnat bli "fast" på mitt jobb eftersom jag trivdes så fantastiskt bra, men att kunna se tillbaka på det här om några år och faktiskt kunna säga att man bott ett år i London, det är ju supercoolt! Jag har träffat maaassor av au pairer här borta, en del har trivts hur bra som helst, en del har inte alls trivts, en del har förlängt sin au pairtid och en del har åkt hem tidigare. Men jag har aldrig aldrig aldrig träffat en enda som ångrat sitt beslut. Så jag säger: GÖR DET. Det är en fantastisk upplevelse! (Sen får man ju inte glömma att det faktiskt är ett jobb också, så om du typ hatar att ta hand om barn skulle jag kanske rekomendera att du provade något annat..)

Kommentarer
Postat av: Daniella 🌙

sen finns det ju vissa som söker kortare tid än ett år med om man inte vill vara så länge :)

2014-12-02 » 08:46:40
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: Kathleen

Hej!
Jag tänkte själv åka iväg som au pair och har just haft min intervju. På grund av vissa oklarheter vill jag veta hur det går till med de 200 barntimmarna. Behöver man intyga om att man haft hand om barn i 200 timmar eller behöver man ha intyg på att man haft hand om barn som inte är släkt med en? Har nämligen problem med att komma upp i 200 timmar innan jag planerar att resa.

2015-01-07 » 17:10:26
URL: http://devote.se



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback