tiden går och hösten fryser till

.....

Hallå och glad torsdag på er alla. Igår, alltså onsdag, hade jag en supermysig stund hos Moa tillsammans med henne, Josefine och Ellinor. Vi åt grymt god sallad med lax och halloumi till lunch och efter det mös vi till det ordentligt med glögg och pepparkakor. Hade glömt bort att det är SÅ gott med glögg, tror jag ska bege mig till svenska butiken och köpa mig en flaska. 
 


Snodde en bild från Ellinor
 
Idag har jag, som vanligt på torsdagar, först varit på gymmet och sedan lunchat med Danielle. Var dock tvungen att börja lite tidigare under eftermiddagen. Barnen har nämnligen fått jullov från och med idag vilket kommer innebära lite annorlunda arbetstider för kommande vecka. Det är ju inte längre kvar innan det är dags för mig att åka hem till Sverige för att fira jul. Det känns fantastiskt och helt galet på samma gång. Ser verkligen fram emot julen i Sverige måste jag säga, trots att London verkligen är pyntat till tänderna så är det svårt att komma in i någon riktig julstämning. 
Jag har i alla fall haft en riktigt bra jobbdag, har tvättat lite och gjort ny granola. Slapp laga mat vilket alltid känns extra lyxigt. Istället hade min VM köpt pizza till barnen och senare lagade hon ett nytt fiskrecept till oss vuxna (Jamie Oliver - bäst!). Jag fick sluta strax innan sju idag men satt kvar i köket i nästan en halvtimme och mös med H. Han har fått feber så han var lite hängig idag. Men vi klistrade stickers i hans nya album, det var faktiskt väldigt mysigt. När han gått upp för att sova gick jag också upp till mitt rum och låg på sängen och drack te. Eftersom jag inte jobbade blev middagen ganska sen, men väldigt god! 
 
NU ska jag sova. Imorgon börjar jag inte jobba innan 9:30, så ska försöka sova ut lite grann i alla fall. Är ledig mellan 12-17, då ska jag förmodligen julklappsshoppa lite med Hanna och Rebecka! Sen jobbar jag bara fram till 19:30 på kvällen. Vilket lyxschema alltså! 

Kommentarer
Postat av: Daniella 🌙

hoppas du får en fin jul!

2014-12-12 » 10:54:23
URL: http://vapenbroder.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback