tyst skrider tåget, med kronor i håret

.....

Igår var det ju lucia och här i London skulle det såklart firas. Jag vaknade sent efter att ha varit ute och flängt på Libertine med Hanna och Rebecka kvällen innan. Hade inte varit där på huuur länge som helst så det var väldigt kul!
 
Jag skulle möta upp Amanda, Victoria och Maria vid Baker Street Station klockan fyra på eftermiddagen. Hade dock inga planer fram till dess och bestämde mig för att spendera lite tid på att promenera ner mot stan från Hampstead. Det tog ganska exakt en timme, alltså inte så farligt! Det var ganska kallt ute, men såå fint när solen precis höll på att gå ner när jag gick genom Regents Park. Definitivt en promenad jag kommer göra om! 
Amanda stod redan vid stationen när jag kom fram och Maria och Victoria kom strax efteråt. Vi skulle gå och äta innan Luciafirandet och efter ett tags funderingar bestämde vi oss för GBK. Åt grymt goda hamburgare och snackade ett tag innan vi var tvugna att vandra vidare till svenska kyrkan.
 
 
Vid kyrkan träffade vi också Malin, Maja, Frida, Emma, Lisa som inte heller ville gå miste om denna mysiga svenska tradition. Och OM det var mysigt. Alltså när kyrkan släcktes ner och luciatåget kom in, det var nog de mesta julkänslorna jag fått hittills. De var ett ganska litet luciatåg men otroligt duktiga! 
Efteråt bjöds vi på lussekatter, pepparkakor och kaffe. Gott! När vi lämnade kyrkan fortsatte jag, Maria, Victoria och Josefine (som joinat oss i kyrkan efter Lucia) vidare till en pub i närheten och satt där i ett par timmar och snackade en massa om julen, Sverige och livet som Au Pair. En mycket trevlig kväll! Vi sa hejdå och skiljdes åt vid tuben där Maria och Victoria åkte mot Waterloo för att hoppa på tåget hem och jag och Josefine åkte åt varsitt håll med en annan tunnelbanelinje. 
 
 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback