Lite om London...

.....

Det var längesedan jag skrev om London nu känner jag! Fortfarande helt overkligt att jag flyttar om 34 dagar. Tänkte att jag skulle berätta lite mer om vart det är jag kommer att hamna. Har nämnligen frågat min värdmamma om vad jag får skriva och inte men fick ett något luddigt svar, så vi ska prata mer om det sen när jag väl kommer dit. Men jag har i alla fall bestämt själv att jag inte kommer att skriva barnens namn och inte lägga ut några bilder på dem. Så nu vet ni det. 
 
♥ Jag kommer att bo i Hampstead som är ett av Londons finaste områden. Det ligger i norra London (NW3) och tar cirka 15 minuter med tunnelbanan att ta sig in till de mer centrala delarna av stan. Jag kommer bo väldigt centralt i själva Hampstead, nära till både tunnelbanan men också till Hampstead Heath som är en stor park. 
 
♥ Familjen jag ska bo/jobba hos består av fem personer, min värdmamma (VM), värdpappa (VP) och tre söner; T - 8 år, O - 6 år och H - 4 år. Har än så länge bara pratat med VM via skype men hon har också skickat bilder på hela familjen. En annan sak jag kanske ska berätta är att det inte är en brittisk familj, utan barnen är tvåspråkiga (ja, föräldrarna också såklart). Så jag kommer att prata Engelska med dem, och de Engelska med mig men förmodligen inte så mycket inom familjen. 
 
♥ Som det ser ut nu kommer jag att jobba ca 1,5 timme på morgonen. Hjälpa till med frukost, påklädning, packning av väskor, ta barnen till skolan och disk/tvätt. Sedan är jag ledig tills de att barnen kommer hem från skolan och jobbar tills de går och lägger sig. Så jag kommer ha förmiddagarna och kvällarna lediga att göra vad jag vill på. Ska bli Londonexpert!
 
 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback