och löven ligger klistrade mot marken

.....

Hej! Min sista lediga dag på ett tag, hittills har den varit väldigt bra! Vaknade vid 8 (hade ställt klockan, skulle aldrig vaknat så tidigt annars) och gick upp nästan direkt till familjens stora förvåning. Gjorde mig lite frukost och satte mig och tittade på gaygalan i iPaden, det måste vara Sveriges bästa gala! Men det säger nog mer om den allmänna kvalitéen på galor i Sverige än det gör om just QX-galan. Efter det drog jag på mig träningskläderna och fick skjuts upp till Äventyret där jag skulle lämna lite kläder jag rensat ut från garderoben till en kollega. Stannade kvar och pratade lite och blev också bjuden på kalas, så veckan innan jag flyttar ska jag dit på kombinerad födelsedags-/hejdåkalas. Mys! Efter att jag pratat ett tag med mina (före detta) kollegor och fått massa kramar av världens finaste ungar pluggade jag in hörlurarna i öronen och började promenera. Gick fort och långt och lyssnade på Söndermarken på repeat ända tills jag kom upp till Webes ungefär, där började jag springa istället. Har inte sprungit ordentligt sedan tjejmilen och blev trött efter cirka 500 meter. Men sprang trots det första kilometern på under 5 minuter, i uppförsbacke! De resterande 2,5 kilometrarna gick inte lika fort, så jag tog nog ut mig lite väl mycket där i början. Men det känns ändå grymt skönt att jag gjorde det ändå, hoppas att jag kan orka hålla igång det här och i alla fall springa någon dag i veckan fram tills jag åker. Nu har jag precis slängt träningskläderna i tvättmaskinen, duschat och satt mig i sängen igen. Fick precis ett sms om att några av de presenter jag beställt till min VF (Värdfamilj, kommer förmodligen börja slänga mig med dessa coola au pair-ord nu då det är bäst ni hänger med) har kommit till Irmas så de ska jag hämta. Men annars planerar jag att inte göra någonting alls resten av dagen, bara vila upp mig inför den kommande arbetsveckan!
 
 
 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback