gå så försiktigt du kan

.....

God eftermiddag bloggen. Idag var det grått och kallt när jag vaknade klockan sex. Men jag var piggare än jag brukar vara när jag vanligtvis går upp klockan sju och hann med att både duscha och städa i ordning lite på rummet innan jag skulle börja jobba.  När jag slutat tvingade jag i mig en skål gröt till frukost (tänkte försöka vara lite "nyttig" HAHA) och åkte sen in till stan och iPhone Surgery vid Holborn. Lämnade in min lilla telefon och gick sedan ut igen och upptäckte att solen kommit fram. Så jag vandrade runt lite i Covent Garden, gick bland annat förbi SugarSin. Ja ni läste rätt, gick förbi.. inte in. Det är inte lätt att stå emot svenskt smågodis ska ni veta, så jag känner mig ganska nöjd, haha. Gick istället in på Zara och köpte en tröja på rean. Vandrade sedan vidare och kom bland annat till Seven Dials, en liten liten rondell med sju infarter och Neal's Yard.
 
 
Efter att jag promenerat runt i nästan två timmar, och hunnit med att tappa bort mig flertalet gånger, fick jag ett sms om att min mobil var färdig. Så tog mig tillbaka till Holborn, köpte en sallad till lunch och hämtade sedan ut telefonen. £80 fick jag betala men nu har den en helt ny och fin skärm och fungerar prima igen. Så nu kan vi andas ut allihop och jag lovar att vara så försiktig jag bara kan med den. Okej? 
 
Nu ska jag strax gå ner och börja jobba. Vet inte riktigt vad som ska göras eftersom barnen inte är hemma och vi ska äta ute ikväll. Men det lär finnas en hel del tvätt att ta hand om skulle jag tro. Ikväll när jag slutat ska jag ta mig bort till grannen och vara barnvakt till deras två flickor. Det blir spännande att se hur det går. Bra hoppas jag. Idag är det som sagt också mina värdbarns sista dag i skolan så från och med nu ser mitt schema inte ut som vanligt längre. Imorgon får jag en härlig sovmorgon och börjar jobba först 9:30, sååå härligt! Sen ska jag i och för börja lite tidigare på eftermiddagen så är ju inte ledig så länge. Har inte fått mina tider för nästa vecka än men gissar att det blir en hel del extra timmar. Men som tur är är det bara för en vecka. Sedan åker min värdmamma och barnen iväg och jag har en veckas ledighet i London. Efter det blir det en veckas jobb till innan jag åker hem till Sverige i hela två veckor. Åh det ska bli så skönt att få komma hem lite. Ska njuta av allt allt allt som jag saknar så mycket här. 
 

Kommentarer
Postat av: :)

Hej! Jag tycker din blogg är riktigt bra, det visar verkligen hur au pair-livet är! :) Jag har lite frågor angående både din blogg och au pair-livet;
Dina rubriker är så bra. Hur kommer du på alla?
Du åker med STS va? Hur fungerar det och hur lång tid tog det innan du åkte iväg?
Kunde du välja hur många barn du ville ta hand om och hur gamla de skulle vara?
Ser man många kändisar i London? (Hehe ;))
Är det svårt att hitta au pair-vänner? Är det bäst att hitta kontakter innan?

Svar: Hej! Tack så jättemycket! Vad glad jag blir :) Ska svara på dina frågor i ett inlägg, kommer upp i helgen eller i början av nästa vecka :)
Linnéa Carlsson

2014-07-09 » 17:25:19



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback