gör din tolkning

.....

God kväll. En sen uppdatering som vanligt. Presenterna blev mycket uppskattade och den nyblivna 7-åringen mycket nöjd. Dagen har varit bra, började vid 10 och följde bland annat med till G1 och åt lunch, supergott verkligen! När vi kom hem igen fick jag ledigt i ungefär en timma, då gick jag upp på rummet och började packa mina väskor. Lite tvärtom från när de skulle fyllas förra gången så är det största problemet just nu att de är alldeles för tomma. Jag ska vara borta en hel månad men har inte tillräckligt mycket kläder för att fylla väskorna? Jaja, imorgon ska jag ha babysit på kvällen och då tänkte jag försöka packa klart allt. 
När jag jobbade i eftermiddags var jag ensam med H och barnens kusin eftersom de andra var iväg. Mycket spännande eftersom det då i huset fanns: En 20-åring som pratar engelska, en 8-åring som pratar holländska och en 4-åring som tack och lov pratar både engelska och holländska. En 4-åring fick alltså vara min tolk idag. Men det gick nog jättebra. Tror jag. När vm och barnen kom hem åt de i alla fall pannkakor utomhus och sedan var det filmstund. Legofilmen och vi satt faktiskt hela familjen i vardagsrummet och tittade. Tills vi hade tårtpaus och jag fick sluta. Då valde jag faktiskt bort Lego-film mot tystnaden i mitt rum. Tog en dusch, lyckades få iväg mitt mejl till Estonian Air (som ställt in mitt flyg till Amsterdam, taskigt tyckte jag) sen kom min värdmamma upp med min middag och efter ett tag kom min värdpappa upp med en bit tårta. Glasstårta från Oddono's - m m m !
 
Imorgon börjar jag vid 10 igen. Ska försöka träffa Danielle när jag är ledig en stund på dagen och planera lite inför Nederländerna. Hon är nämnligen hemma samtidigt som jag är där så jag ska eventuellt bo hos henne under helg, spännande! 
 
Den här är inte ens från idag men ville inte lämna ett inlägg utan bild så nu fick det bli såhär.
Kan vi bara när vi har denna bilden uppe slå ett slag för tandställningen också och kora den till världens bästa uppfinning? Tack!
 

Kommentarer
Postat av: Daniella 🌙

Vad kul att få uppleva annat än england :D

2014-07-31 » 04:38:19
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: Amanda

Hej! Jag ska åka som au pair nu i september, ska prata med min första familj på lördag. Har du några tips? Jag tycker verkligen om att läsa din blogg!

2014-07-31 » 13:45:22
URL: http://smultronpussar.devote.se
Postat av: Matilda

Hallå!
Jag förstår om detta verkar fruktansvärt 'random'..
Men det är såhär att jag flyttar till west hampstead i övermorgon, också som au pair.
Jag hittade in på din blogg av en ren slump för ett tag sedan och jag tycker du verkar som en härlig person.
Jag är bra på att hänga, gillar att dricka kaffe, kolla på serier(bland annat sherlock!) shoppa, dricka öl, umgås, gå ut och dansa, musik, träna och äventyra.( En himla massa mer också, men. )
Om du är intresserad av att ses någon dag så hör av dig! Antingen på mejlen eller facebook.

2014-09-03 » 17:02:20



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback