ingen idé det är försent ändå

.....

Jag är ju lite rolig jag. Tänkte att jag skulle vara på mässan i god tid (11.00) för att hinna köa till Sherlockeventet som började 12:45. Vad jag inte tänkte på är ju vilket folk jag har att göra med här, besökarna på LFCC, supernördarna. De är de personer i världen som är bäst på att köa. Tveklöst. De är personerna som tältat i dagar för att vara först på biopremiärer och boksläpp. Som lagt ner timmar och galna summor pengar på att klä ut sig till sina favorithjältar och tv-seriekaraktärer. Så när jag kom fram till mässan och började gå mot ingången märkte jag att kön till biljettkassan sträckte sig runt hela mässområdet (två byggnader), i TVÅ varv. Helt sjukt. Jag struntade i kön, ställde mig vid ingången och funderade på hur jag bäst skulle kunna komma in utan att köa (övervägde att fejka en stämpel med mitt läppstift men det var inte riktigt samma färgnyans). Under tiden jag stod där rörde inte kön sig över huvud taget. Och när jag fick höra av några cirka 500m från ingången att de stått i kön i fyra timmar gav jag liksom upp allt hopp om att ens komma in. Så jag hängde runt ett tag och tittade på allt folk, är verkligen facinerad över hur mycket tid vissa lagt ner på sina utklädnader, helt galet. Sen åkte jag hem till Hampstead igen och följde eventet via twitter. Har suttit ute på vår lilla uteplats, den är förresten inte så jätteliten längre. Den har rensats från sten, buskar och träd och nu finns där istället en liten fin gräsmatta. I plast visserligen, men jag nöjer mig med det lilla. Efter ett tag började dock barnen spela fotboll och det var inte lika lugnt och skönt längre. Så nu hänger jag på mitt rum och vad jag ska göra nu fram tills kvällen är ännu oklart. Det är ganska fint väder, inte tillräckligt fint för att ligga ute och sola men för varmt för att vara ute och springa. Känns ovärt att slösa bort en hel ledig dag på att bara ligga hemma men vet inte om jag orkar ta mig in till stan. OH vilka problem man har va.? 
 
Istället för de utlovade systemkamerabilderna får ni här en som jag snott från tumblr. Varsågoda!
 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback