och alla vänner drog sig hem

.....

God eftermiddag. Har sett att det varit fint väder i Sverige idag. Kan tyvärr inte säga att det varit likadant här. Det har regnat i princip hela dagen och varit grått och trist. Burr. Jag har inte gått utanför dörren och förutom att jag var uppe och jobbade några timmar imorse har jag knappt rört mig ur sängen. Det blev en sån dag helt enkelt! Ska börja jobba vid halv fem igen och jobbar sedan hela kvällen eftersom jag har babysit. Det gör mig inget dock, har ont i huvudet och barnens hosta verkar ha smittat mig också. Dessutom ska jag upp tidigt imorgon. Det ska hållas ett Sherlock-event på London Film and Comic Con och bor man här har man väl faktiskt inga ursäkter till att inte gå! Har dock inte riktigt fattat hur det fungerar med biljett osv så har ingen aning om ifall jag kommer komma in. Men ska åka och testa i alla fall.
På kvällen ska vi ha hejdåmiddag med Jessica, som lämnar sin värdfamilj i nästa vecka. Ska bli väldigt mysigt med middag. Ska bli väldigt tråkigt att hon flyttar hem. Det känns verkligen tråkigt att typ alla jag känner åker hem i sommar, Hanna och Amanda har ju redan flyttat hem och när Jessica åkt är det bara Moa kvar av mina "gamla" kompisar (har känt dem i tre månader, så de är inte så himla gamla) och henne ska jag säga hejdå till redan veckan efter. Som tur är har jag redan träffat lite nytt folk och har lite mejlkontakt med au pairer som kommer i slutet av sommaren och som jag verkligen ser fram emot att träffa! Ser fram emot mina veckor i Sverige dock, ska verkligen ladda upp batterierna för en nystart i London i höst. Nya vänner, ny årstid, nya upptäcktsfärder! Är faktiskt riktigt taggad för hösten, tror den kommer bli grym! 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback