drick vad jag har sagt med lite socker

.....

Hallå bloggen! Hade egentligen massor av tid att blogga igår men det blev liksom inte av. Kommer ett snabbt inlägg nu istället. Tänkte som sagt sova ut riktigt ordentligt igår morse, mm det gick ju bra. Vaknade klockan fem. Kan faktiskt inte skylla på barnen heller, vet inte vad det var som väckte mig faktiskt. Sur blev jag i alla fall. Somnade tillslut om men väcktes snart igen. Den här gången kan jag skylla på barnen. O ville nämnligen absolut inte gå till skolan idag och tyckte att det var nödvändigt att berätta högt och tydligt. Förstår honom i och för sig, jag skulle inte heller velat gå i skolan på lördagar. Väntade dock med att gå ner och äta frukost tills alla hade lämnat huset, sen tog jag en dusch och slöade lite på rummet. Gick ut på en promenad i Hampstead och gick in i flera av de små butiker som jag vanligtvis bara går förbi. Hittade dock inga fynd, förutom på Oxfarm Books (ännu en charity shop) som sålde Harry Potterböcker för £25. Nu har jag ju dock alla. Och familjen har alla här om jag skulle vilja läsa. Så jag köpte inga även om det var ett grymt bra fynd. När jag kom hem strax innan jag skulle börja jobba vid tre var ingen hemma och jag började undra vart de var allihop. Snart kom de dock brummande ner för gatan - i en splitterny Porsche! Japp. Min värdpappa har köpt ny bil och jag har aldrig någonsin sett honom såhär glad och stolt. Jag fick stå där på trottoaren utanför huset och beundra den ett tag medan han ivrigt visade hur taket fälldes upp och ner ("All by itself!!") och hur högt den låter när man gasar ordentligt. Eftersom det tagit dem 1,5 timme att ta sig hem genom centrala London var de som sagt lite sena till min babysit men jag erbjöd mig att babysitta en timma längre än vad vi sagt så att de skulle hinna med det de planerat. Värdföräldrarna blev väldigt glada och gav mig extra betalt. Då blev jag också väldigt glad. 
När mina värdföräldrar var tillbaka igen åkte jag in till stan och mötte upp Amanda. Vi letade sedan upp en mycket trevlig liten innegård där vi satte oss på en restaurang och tog varsin drink. Väldigt gott! 
 
 
 
Idag ska jag och Amanda ut på äventyr igen. Vi ska bocka av lite saker på hennes bucket list eftersom hon snart flyttar hem igen. Bland annat ska vi på Afternoon Tea i eftermiddag. Hoppas på att det blir riktigt gott! 

Kommentarer
Postat av: J

Hejsan.
Jag har nyligen startat upp ett forum för au-pairer. Det är både för de som är iväg just nu, de har varit iväg eller de som vill åka iväg.
Titta gärna in :) Och tveka inte att bli medlem om du känner för det :)
Jag hoppas du inte tar illa vid att jag skickar detta till dig på din blogg!

Ha det så bra på ditt äventyr,
Ha en bra kväll,
/J http://aupair.ifokus.se/

2014-06-08 » 19:53:05
URL: http://aupair.ifokus.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback