du skänker mer än nån kan ta

.....

Hallå!
Hoppas alla haft en trevlig nationaldag. Själv har jag haft en lite rörig dag måste jag säga. Jobbade först som vanligt i morse, sen var jag ledig fram till klockan tolv. Då gick jag ut i det underbara vädret och gick först till starbucks för att köpa deras supergoda mocha coconut frappuchino. Jag var tydligen extremt luddig i min beställning för fick istället en frappuchino med hasselnötssmak. Inget jag rekomenderar direkt. När jag tagit några sipp på den åkte den ner i närmaste papperskorg och jag fortsatte min promenad genom Hampstead. Ringde Emelie på vägen för att prata lite med henne. Vi kunde prata en liten stund innan tekniken helt bestämde sig för att sluta fungera och vi gav upp.  Kom så småningom ner till Saintsburys där jag köpte balsam, tandkräm och choklad. (Det var ju en väldigt lång väg att gå för att handla när jag lika gärna kunde gått till Tesco i Hampstead.) På vägen tillbaka gick jag in i en av alla Charity Shops som finns lite överallt här. Fyndade en Willow Tree-skulptur för bara £3! Älskar cirka alla willow tree så blev lite lycklig när jag hittade denna. (Här kan ni kolla in hemsidan om ni inte vet hur de ser ut, så fina!) Efter denna lyckade shoppingrunda begav jag mig alltså hem igen för att hämta H i skolan. Gick hem med honom och åt lunch (jordnötssmörssmörgås - han kräver inte så avancerad matlagning direkt) och la sedan pussel i vad som kändes som en evighet. H var dock så himla söt för ungefär en gång var femte minut sa han "Now we need to rest" och så la vi oss ner på golvet och vilade i några sekunder innan vi kunde pussla vidare, haha! Runt 14 kom L hem och tog över jag och fick en timmas ledigt innan jag "egentligen" började vid 15. Spenderade den timmen med att ligga i sängen och lyssna på podcast. Värt. Sen ner igen, gick och hämtade O i skolan och lämnade av honom hemma för att sedan gå och hämta T i sin skola. Kom sedan hem igen och fick ytterligare en timmas ledigt. Låg i sängen och lyssnade på pod. Igen. Värt. Sen har jag jobbat igen. Alldeles för bra tydligen för helt plötsligt fanns det ingen disk att diska, ingen tvätt att tvätta, inga barn att klä på pyjamas eller borsta tänder på. Så jag "slutade" strax innan sju och gick upp till mitt rum igen. Har ju som sagt babysit ikväll men mina värdföräldrar la barnen innan de gick hemifrån så jag har inte gjort speciellt mycket. Stekt fisk till middag (glömde fläkten så hela nedervåningen luktar nu fisk), kollat på sista avsnittet av La Bamba och spenderat alldeles för lång tid på Hemnet. Älskar Hemnet. 
 
Ser ni hur underbart det här ser ut? Synd att man inte har 2,5 miljoner till övers..
 
Nähä. Klockan är snart midnatt och jag funderar på om det inte är dags att sova. Så mycket party är jag idag! Hoppas på att barnen inte bestämmer sig för att ha trumkonsert med grytor och kastruller klockan åtta på morgonen imorgon (det var nog min bästa väckning hittills) för jag har tänkt att sova riktigt länge. Sen ska jag jobba några timmar på eftermiddagen/kvällen. L sa att jag inte behövde om jag inte ville på grund av att jag jobbade så mycket igår, men eftersom jag får extra betalt när jag jobbar på helgen så gör jag gärna det. För pengar, det är en sak jag är väldigt duktig på att göra mig av med. Till exempel, rensade ut garderoben innan jag flyttade hit och gav bort en hel del kläder. Emelie fick bland annat ett par jeansshorts som jag inte använde längre. När hon tog på sig de i förra veckan hittade hon 300 kronor i ena byxfickan. Det var väl lite väl generöst av mig kan jag tycka. 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback