för vi har solen i ögonen

.....

Jaha och så var ytterligare en vecka i London avklarad. I 80 dagar har jag varit hemifrån nu. Helt galet. Börjar känna en liten liten längtan till Sverige. Men har planerat in ett litet hembesök i augusti. Det ska bli så härligt! Men det är ett bra tag kvar tills dess och det är ju inte så att jag lider här direkt. Idag har det varit strålande solsken hela dagen och då blir man så mycket gladare på alla sätt. Mötte upp Amanda vid Abbey Road där vi tog lite kort vid det mest trafikerade övergångsstället i London. Bilisterna var otroligt irriterade på alla turister som stannade mitt på gatan för att ta kort. Inte så konstigt. Vi tog också kort. Såklart!
 
Efter att vi sett klart tog vi bussen in mot stan och gick i lite affärer. Sen gick vi ner längs Regent Street där det laddades för Gumball 3000. Hela gatan var avstängd till förmån för ramper för cyklar och snygga bilar som stod uppradade. Stannade dock inte så länge utan gick vidare till St. James Park och slog oss ner i gräset med nyinköpa jordgubbar. Satt där och njöt i solen ett tag innan vi gick längs Themsen tills vi kom till St. Pauls Cathedral. Letade upp Bea's of Bloomsbury där vi njöt av en grymt god afternoon tea. Blev så himla mätt! För att summera: En mycket trevlig dag!

 
Nu ska jag lägga mig i sängen och kolla på Graham Norton Show från i fredags. Imorgon är det måndag och dags att börja jobba igen. Tagga tagga! 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback