och ibland är allting kaos

.....

Den här dagen alltså. Den här dagen. 
Vaknade ovanligt pigg (inte pigg, men för att vara mig var det ändå bra) efter min briljanta idé att gå och lägga mig tidigt. (Tror faktiskt att jag somnade innan klockan ens blivit 23!) Men det här var nog också dagens höjdpunkt. Sedan gick det liksom bara neråt. Det började med att Sandra, som jag ju skulle träffat idag, blivit sjuk och istället för att hitta på något annat gick jag och la mig i soffan. Sen låg jag där cirka hela dagen och lyssnade på poddar och lekte med iPaden. Började jobba vid 15 och då tog jag med mig smörgåsar, frukt och kex som barnen skulle ha innan fotbollen. Kommer till skolan och får en mindra chock när jag möts av två parkerade bradbilar, brandmän som går in och ut ur skolan, trottoaren utanför skolan fylld av barn som gråter, föräldrar som försöker hitta sina barn och lärare som försöker upprätthålla någon slags ordning. Får tag i H's lärare som berättar att de har en misstänkt gasläcka inne i skolan och att de var tvungen att evekuera alla barn. Jahopp. Hittar H som är jätteglad över att det är brandmän på skolan och vill absolut inte gå där ifrån. Fortsätter ner på gatan och hittar O också. Får höra från en lärare att ingen får gå in i skolan så får helt enkelt gå därifrån, med barn, men utan ytterkläder, väskor och lunch boxes. Går och hämtar T och börjar gå mot fotbollsplanen. Möter, av en slump, en utan fotbollstränarna i sin bil på vägen dit. Han säger att fotbollen flyttats till ett "hemligt" ställe eftersom de tycker att det börjar komma för mycket folk dit. Så han får parkera bilen, komma ut och ge oss beskrivningen om hur man kommer dit och tar mitt mobilnummer så att han kan ringa "ifall fotbollen blir inställd".. jaha? Jag forsätter i alla fall gå mot den "hemliga" platsen med tre barn efter mig. Kan ju säga att det var en bra bit att gå också. Härligt. Hittar tillslut dit och barnen får spela lite fotboll med sina kompisar ett tag. Kommer sen hem igen, ungefär en timme efter det att barnen normalt sätt skulle ätit. Som tur var hade jag förberett ganska bra så kunde bara steka några kyckling schnitzlar och värma upp pasta. När alla var mättna och belåtna såg jag till att O och T duschade, läste och nattade H, gjorde läxor med T och läste Arsenalboken med O. Sen kom min värdmamma tillslut hem efter en ungefär lika härlig dag som jag. Hon hade fått jobba över, fastat i tuben på vägen hem och kommit försent till föräldramötet på skolan. Sedan fått skynda sig och handla någon mat till kvällen innan hon kunde komma hem. Vi var båda två ganska slut kan man ju säga. Fick i alla fall massor av beröm och "you are fantastic!" av henne ikväll, och då känns allt så otroligt värt det! Stod och pratade ganska länge i köket med henne och min värdpappa och när jag tillslut kom upp på mitt rum igen var klockan över nio.  Har sedan ätit middag och lite citronsorbet till efterätt (Emelie övertygade mig om att jag var värd det). Nu ska jag slänga mig i sängen och sova riktigt gott. Imorgon är det ju trots allt fredag. Jag ska hämta H från skolan redan klockan 12 så vet inte vad jag hinner hitta på innan dess. Kanske kan jag unna mig en frappochino på Starbucks för att fira den svenska nationaldagen? Imorgonkväll ska jag vara barnvakt så då blir det nog inte så mycket firande skulle jag tro. Jaja, nu ska jag sluta babbla och gå och lägga mig. Vi hörs imorgon kära ni. Natti natti! 
 
Förresten. Kommer vara evigt avundsjuk på samtliga personer som var på Filip & Fredrik i Globen idag. Evigt.

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback