som en fågel i bur

.....

Halli hallå! Har spenderat ytterligare en dag i solen idag. Dock gick solen i moln runt 13 och verkade inte ha några planer på att återvända därifrån. Så jag gick hem och åt chips till lunch och kollade på Orange is the new black. Ganska så trevligt! Sen gick jag ner och började jobba, tog hand om lite tvätt, förberedde middag och byggde torn med kaplastavar. Efter barnens middag skulle L iväg och spela tennis så jag tog hand om läggning av barn. H somnade nog två minuter efter att vi sagt godnatt. Med O läste jag först i Arsenalboken och sen tittade vi på Youtube-klipp på Zlatans bästa mål innan vi sa godnatt. (Säger förresten alltid "sov gott" på svenska till barnen och de svarar samma sak ("slaap lekker") på holländska. Ganska gulligt ändå väl?) Sen gick jag in till T och läste en ny faktabok han precis fått. Han fick välja vad vi skulle läsa om idag. Det blev militär. Surpriiiiise. (Vet ni att USA
lägger 700 miljarder dollar på sin armé varje år?? Det är väldigt väldigt mycket pengar.) Efter en liten stund kom E hem från jobbet och kom upp till oss. Vi satt sedan alla tre och pratade om Andra världskriget (som man ju gör med 8-åringar) tills T bad E att gå ut så att han kunde fortsätta läsa med mig, haha. Så jag läste klart om arméer (China har världens största med 2 miljoner soldater). Sen gick jag ner, hjälpte E att göra klart maten och gick upp på rummet. Har nu ätit både middag och Ben & Jerry's, tittat på två avsnitt till av Orange och det är väl dags att sova. 

Imorgon ska L jobba och jag tänkte passa på att laga en ordentlig lunch när jag för en gångs skull har huset för mig själv. Vad det blir har jag inte riktigt bestämt än. 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback