Au Pair i England - Packlista!

.....

Efter att väskorna legat framme i sådär en vecka tog jag äntligen tag i det och började packa idag. Har lagt de flesta av kläderna i vakumpåsar för att spara så mycket plats som möjligt! Och än så länge går det faktiskt ganska bra, har vägt stora väskan en gång och då vägde den 15 kg (den får väga 23). Men då har jag mycket kvar som ska ner, så får väl se om det känns lika bra ikväll. Tänkte ni skulle få se min packlista i fall ni är nyfikna eller ska åka iväg själva och behöver lite inspiration!

PACKLISTA


Pass
Flygbiljett
Plånbok (Körkort, bankomatkort, oystercard, försäkringskort (EU-kort))
Pengar (Pund, såklart!)


Teknik:
Dator + laddare
iPad + laddare
Mobil x2 + laddare x2
Systemkamera + laddare
iPod
Hörlurar
Headset
Högtalare + laddare
Hårddisk
USB-minne
Plattång
Adapter (Eftersom brittiska el-uttag inte ser ut som våra)


Kläder:
Underkläder
Strumpor

Pyjamas
Varma strumpor
Tofflor

Svarta jeans x 2
Blåa jeans x 2

Linnen
T-shirts
Stickat
Tröjor
Kavaj
Finare toppar
Klänningar
Kjolar
Shorts

Militärjackan
Svart skinnjacka
Regnjacka
Vantar + mössa
Halsduk
Sjal

Träningskläder
iPhonehållare till träning
Bikini x2

Träningsskor
Klackskor
Converse
Svarta höst-/vinterskor


I necessären:

Hårspännen
Hårsnoddar
Parfymer
Rakhyvel
Hårborste
Ansiktskräm
Bodylotion
Handkräm
Deodorant
Sminkborttagning
Tandborste
Tandkräm
Shampo
Balsam
Duschcreme
Pincett
Nagelfil
Nagellack
Alvedon
Ipren
Smink
Allegitabletter
Tandställning + fodral


Övrigt:
Smycken
Klocka
Glasögon + fodral
Solglasögon + fodral
Böcker
Osthyvel
Potatisskalare
Decilitermåttsats
Godis
Kopia av pass
Kopia av körkort
Bankdosa
Penna + Kollegieblock
Guideböcker

Presenter till familjen

Handväskor

 

 

 Har säkert glömt massa och/eller packat ner massa onödigt. Men det känns skönt att jag har en lista att följa i alla fall. Nu ska jag packa vidare och sen ska jag och Emelie äta avskedskebab, gott!


Kommentarer
Postat av: Elin

Hejsan! Jag har suttit i typ timmar nu och bläddrat igenom din blogg och gillar den verkligen! Jag fick beskedet igår att jag ska få åka till en familj i Richmond utanför London i september och jag är såååå taggad, och så glad att ha hittat en blogg som verkligen svarar på frågor och sånt! Du fick dig precis en ny följare (:
Bara av ren nyfikenhet, varför tog du med dig typ osthyvel och sånt...? Är det nå jag missat eller nå?
Kram Elin!

2014-07-28 » 20:50:26
Postat av: Hanne

Hej!

Jag ska flytta till London för att jobba som au pair på söndag och undrar bara om du har något som du tänker nu i efterhand att detta skulle du haft med dig eller något som du insett var onödigt?

Tack!

2014-09-01 » 15:38:12



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback