det var vår och det blev morgon igen

.....

Hej! Andra dagen i London har börjat bra. Inte riktigt lika varmt som igår men jag såg att det snöat i Sverige igen så jag ska inte klaga. Vaknade vid sju (hade ställt klockan faktiskt, trots att jag fick sova hur länge jag ville), klev motvilligt upp ur min enorma säng, dels för att den är jätteskön, dels för att mitt rum är svinkallt. Är dock tacksam att familjens förra au pair (som är från Australien) lämnat kvar ett extra element på rummet så jag körde igång den på högsta värmen medans jag gjorde mig i ordning. Gick ner till familjen någon gång efter åtta, trodde nästan att de redan hade gått iväg till skolan eftersom det var knäpptyst. Hittade tillslut pojkarna i vardagsrummet där de tittade på någon slags tv-serie med lego. Och ninjor. Efter att de tagit på sig sina skoluniformer (pojkarna alltså - inte legoninjorna) gick de iväg till skolan med L och jag stannade hemma och började leta efter lite frukost. Både kylskåpet och skafferierna är ju fyllda med mat men det känns så himla konstigt att bara ta för sig, det känns inte riktigt som "min" mat än. Blev tillslut lite färskpressad juice, rostat bröd (mörkt! till min stora förvådning och lycka) med gurka och yogurt med hemmagjord granola och färska blåbär. Mycket gott, men inte riktigt den English Breakfast som Emelie drömmer om, haha. Precis när jag ätit färdigt kom L hem igen och vi drack lite te och gick igenom några saker, tvättmaskinen t.ex. Sen skulle hon gå till gymmet så då följde jag med för att fylla på mitt oyster card, vilket verkligen var hur smidigt som helst! Så nu kan jag åka tube också, yey!
 


 
Sedan jag kom hem igen suttit och bråkat med min brittiska telefon eftersom simkortet vägrar acceptera mitt svenska bankkort när jag försöker betala. Ska testa i en automat och om det inte funkar får jag helt enkelt vänta tills jag skaffar ett brittiskt bankkort, vilket jag tror blir någon gång i nästa vecka. Nu ska jag strax ge mig ut igen och ta mig in till central London, ska träffa Hanna och äta lite lunch. Mucho trevligt! Vi hörs väl ikväll skulle jag tro, eftersom jag inte har något 3G-nät på telefonen kan jag bara blogga när jag är i huset så det kanske inte blir så ofta nu i början. Vi får väl se! Hoppas ni har en fin dag i Sverige! 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Nej det ska bara äggröra och bacon ;) gärna med bönor till också

2014-03-21 » 20:53:50
Postat av: Ellen

heltäcknings mattor över hela huset? ;) lovely.

2014-03-22 » 09:30:26



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback