första dagen i england

.....

Hej fina ni. Sitter på mitt rum efter min första dag här i London. Känns så kostigt att jag faktiskt är här nu? Men trivs än så länge otroligt bra.

Jag landade på Heatrow klockan 13 (UK time), tog sedan ett tag innan jag hittade taxikillen som stod där så fint med en skylt med mitt namn på. Eller nästan i alla fall. Det stod Linea, vilket ändå är helt klart godkänt. Tog drygt 45 minuter med taxin från flygplatsen till Hampstead. Sen var det bara att ringa på dörren, nervöst! Men nervositeten släppte ungefär 5 sekunder efter att min VM öppnat dörren. Hon visade i alla fall runt i huset (som verkligen ett jättefint och stort för att vara London) och det första jag ser när jag kommer in i köket är en Harry Potterbok på köksbordet. Kan nog bli bra det här tror jag, haha. Sen fick jag en liten rundtur i området innan L var tvungen att gå till skolan för ett föräldramöte. Det var faktiskt ganska skönt att ha en liten stund för sig själv, jag packade upp mina väskor, lyssnade på lite Winnerbäck och mumsade på en enorm blåbärsmuffin som L köpt till mig. När klockan var strax efter fem begav jag mig från huset och mötte upp L och barnen på ett pizza place i närheten. Pojkarna var lite blyga i början men det släppte ganska snart, och när vi gick hem igen efter maten ville två av dem hålla mig i handen, söta! Väl hemma skulle de visa mig ALLA sina leksaker, på samma gång. Så det var batman och pirater och vapen och jag vet inte vad. När H skulle gå och lägga sig ville han att jag skulle läsa för honom, så det gjorde jag såklart. Han fick välja, det blev Batman. Haha! En annan grej som hände var att jag satt i trappan och O sprang förbi, men sen ångrade han sig, vände sig om, gav mig en kram och forsätte upp igen, GULLIGT!

Efter allt detta gick ner i köket och gjorde lite mer te (är man i England så är man) och tog med till rummet. Ringde hem till mamma och pratade lite, det var skönt att få prata lite Svenska igen, känner mig verkligen begränsad med Engelskan. Sen knackade Liz på dörren med ett gäng DVD-filmer, snällt! Tror dock inte att jag orkar kolla på någon film ikväll, är verkligen hur trött som helst. Precis när vi stod och pratade kom min VP, E, hem från jobbet. Har aldrig pratat med honom innan men han verkar väldigt trevlig han med. Sen sa jag godnatt till familjen och gick tillbaka till mitt rum. Sen har jag bråkat med internet ett bra tag och nu sitter jag här. Ska ta och krypa ner i min enorma säng och sova tror jag. Imorgon har jag sovmorgon eftersom jag inte ska börja jobba "på riktigt" innan måndag, får väl se hur länge jag kan sova. Ska försöka ta lite bilder på rummet imorgon också så ni får se det. Godnatt Sverige!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback