gå ut och ta en lång promenad

.....

Ska försöka skriva lite kortare inlägg så att folk faktiskt orka läsa. Idag gick jag upp tidigt (vågar typ inte inte ställa klockan, haha) och sprang den korta men ytterst kalla vägen in till duschen. Barnen var också uppe eftersom de två äldsta går i en Holländsk skola i södra London på lördagar. Jag gjorde i alla fall lite frukost till mig (stekt ägg - det börjar arta sig Emelie!) och åt på rummet. Tycker det känns lite konstigt att vara här och inte jobba, det är lite svårt att skilja på jobb och ledighet. Men jag vänjer mig nog! Efter att E kört iväg med T och O till skolan så gick jag ut på en promenad med L och H. Vi gick till the Heath, den enorma parken här i Hampstead. Den är verkligen jättefin och jag tror det är ett perfekt ställe för picnics när det blir lite varmare. Kan också stryka första punkten på min bucket list, att se London skyline från Parliament Hill:

 
Efter detta gick vi runt lite i Hampstead och L visade vart lite olika saker ligger, sjukhuset, biblioteket, några mysiga pubar. Vädret gick från soligt/mulet/regn/hagel och tillbaka till soligt lite hela tiden. L hade tjock vinterjacka och frös, jag hade skinnjacka och tyckte att det var ganska behagligt ändå. Man är väl svensk viking.
 
 
När vi kom hem gjorde jag mig lite lunch (eller ja, jag tog rester som jag hittade i kylen) och gick upp till rummet igen. Nu i eftermiddag har jag skypeat lite med min familj, bloggat och mest slappat. H har sprungit in och ut för att visa allt häftigt han byggt i Lego. Nyss var det en brandbil/rymdraket som tydligen kan köra "on the ground, in the air AND on water!", givetvis körs den av en Ninjago. Den svarta. Den heter Cole. Har jag lärt mig. 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback