kanske nån helg i en storstad

.....

Hej! Förlåt för att det stod alldeles stilla här igår, var så hiiiimla uppdagen. Eller nåt.
Helgen har hittills varit bra trots att jag jobbat lite. I fredagskväll var jag hemma hos Hanna ett tag. Vi kollade Sherlock och åt chips, jordgubbar och marabou. Ganska så fint alltså! Tog sista overgrounden hem till Hampstead igen (tar 6 minuter!!) och gick och la mig. Började jobba klockan åtta på lördagsmorgonen och hjälpte till med frukost, påklädning, borstning av hår och tänder innan T och O blev hämtade för att åka till Holländska skolan. E tog med H och åkte och handlade. Själv åt jag frukost och kollade på Breaking Bad innan jag begav mig till banken. Hade "intervju" med en väldigt trevlig kvinna och fick tillslut ett bankkonto öppnat. LÄTTNAD. Nu väntar jag bara på att själva kontokortet ska komma hem i brevlådan innan jag kan börja använda det. (Ja, och så lite pengar skulle vara bra att ha på det också). 
Firade mitt nyöppnade konto med att bocka av ännu en punkt på min London bucket list, äta crêpes på La crêperie de Hampstead. Behöver jag säga hur gott det var? 
 
 
 
Eftersom det var otroligt varmt igår gick jag runt i jeans och t-shirt och ångrade djupt att jag inte tagit med mig en ända klänning hit. Vandrade runt lite i Hampstead, det är verkligen inte lätt att hitta här eftersom gatorna går lite hur som helst. Kom tillbaka hem på eftermiddagen och skypeade lite med Hanna innan det var dags att jobba lite igen. Jobbet bestod dock av att äta på restaurang så det var ju inte allt för slitsamt. När vi kom hem var det dags för killarna att bada innan de gick och la sig. H ville att E skulle lägga honom så medans han gjorde det läste O sin "läsläxa" för mig innan E tog över där också. Avslutade jobbpasset med att spela spel med T. Inte en så ansträngande jobbdag alltså. 
 
Gjorde te och gick loss i kakskåpet innan jag gick upp till mitt rum igen. Kollade på en gammal svensk film som de pratade om i ett avsnitt av podcasten Alla mina kamrater, En på miljonen. Den var inte speciellt bra men både Per Fritzell och Peter Rangmar var med, så jag var bara tvungen att se den. 
 
Idag är det söndag och precis som i Sverige har vi ställt om klockorna. Mycket förvirrande eftersom jag skulle börja jobba klockan nio men inte hade någon aning om vad klockan var när jag vaknade. Lyckades tillslut klura ut när det var dags att gå ner. E var lika förvirrad som jag och råkade därför köra iväg T till ett kalas en timma för tidigt. Jag vet inte ens hur det hände, det hade ju varit rimligare om de kommit en timma sent? Jaja, tillslut åkte de i alla fall iväg till rätt kalas i rätt tid och E kom tillbaka och tog med sig O och H till parken för att spela fotboll. Jag har tänkt att ge mig in till London idag, försöker dock undvika Oxford Street när det är helg så får väl se vad jag hittar på. Kanske blir en sväng till Big Ben, har ju faktiskt inte varit där än! 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback