några iaktagelser i mitt nya hem

.....

1. Man måste sätta på/stänga av alla eluttag med en knapp. Sjukt smart men väldigt lätt att glömma, vilket kan leda till att man kan lägga mobilen på laddning under natten utan att den laddas alls. 
 
 
 
2. Mitt rum (och alla andra i huset) har inte EN taklampa utan massor av spotlights. I badrummet har jag 6 spotligts, varav 3 bara i duschen!
 
 
 
3. Att husen här är dåligt isolerade är ingen myt. Det blir helt sjukt kallt på kvällen när solen går ner! Som tur är har min Australiensiska föregångare lämnat ett extra värmeelement på mitt rum så att jag kan värma upp rummet (och mig själv) på kvällen. Dock vill jag inte lämna det på under natten (för det blir jättevarmt) så när jag vaknar på morgonen är det svinkallt igen. 
 
 
 
4. Mitt namn är inte svårt att uttala på Engelska. Det är helt omöjligt. Jag tror att Linne-ya är det närmaste vi någonsin kommer komma. Men mig gör det inget, tycker nästan det är lite kul eftersom mitt namn alltid är så vanligt och tråkigt hemma i Sverige. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jackie

Hej! Jag hittade precis till din blogg och det är jag väldigt glad över. Jag undrar hur länge du kommer att vara i England, med vilken organisation du åkte med och hur mycket det kostade? Jag är nämligen sugen på att själv åka som au pair efter studenten. Kram

Svar: Hej! Åh vad kul att du vill åka som au pair! Jag åker med STS Au Pair, det kostade 3990 i anmälningsavgift och utöver det betalar du bara för läkarundersökning, utdrag ur brottsregistret och resan. (Till USA är det dock dyrare!)Du kan ju också åka privat, alltså inte via en organisation, och hitta familj tex via aupair-world.net och då är det ju gratis. Men jag rekommenderar verkligen att åka med STS! Man vet aldrig vad som händer och då kan det vara skönt att ha en organisation i ryggen! Dessutom är min kontaktperson på STS alltid glad, trevlig och hjälpsam när jag har frågor eller liknande. Jag har tänkt att stanna här ett år om allt går som planerat! :) Kram!
Linnéa Carlsson

2014-03-22 » 21:59:36



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback