onsdag genom regn

.....

En vecka i London nu hörrni! Förstår inte hur tiden kan ha gått så fort?! Jag trivs i alla fall bättre och bättre för varje dag som går och barnen verkar faktiskt tycka om mig, det känns skönt! Följde med L och hämtade O och H i skolan idag, H blev så glad när han såg mig att han sprang och kramade mig, han är så söt! På vägen hem gick jag och pratade med O, det kändes ganska bra eftersom han är den som jag haft minst "ensamtid" med. Idag har jag också varit ensam med alla tre barnen för första gången eftersom L var på utvecklingssamtal i skolan. Men det är verkligen otroligt lättskötta barn, så jag lagade mat och de lekte på O's rum och var sams nästan hela tiden! De har byggt en hel militäranläggning med kaplastavar, faktiskt väldigt snygg, ska se om jag kan ta kort på den imorgon. Idag har jag också lagat mat helt själv för första gången, och det blev lyckat! Lättnad. Gjorde egen kycklingschnitzel med pommes och grönsaksstavar. De åt upp alltihop utan att jag behövde tjata något alls. L kom hem strax innan de ätit färdigt och sen gjorde hon lite läxor med de äldre barnen medans jag plockade undan i köket och tog hand om lite tvätt. Efter att barnen tagit på sig pyjamas och fick titta på ett avsnitt av Ninjago försökte jag och L oss på att göra "nyttiga chips" av grönkål. Det smakade som kål. Inte alls som chips. 
 
När jag slutat "jobba" för dagen skypeade jag med mamma innan jag själv åt mat. Sen har jag kollat på två avsnitt till av Derek. Insåg nyss att hela serien utspelar sig här i Hampstead, där också Ricky Gervais själv bor! Roligt! En väldigt mysig serie förresten, finns på Netflix om ni är intresserade. 
 
 
En vecka tog det, sen kom Londonregnet..
 
..men jag var glad ändå!
 
Imorgon ska jag träffa en annan au pair som bor här i Hampstead och hennes kompis. Det ska verkligen bli jättekul! Sen på eftermiddagen ska jag följa med och titta på O's school play. Det ser jag också fram emot, det blir nog en bra torsdag! Lovar att jag ska försöka svara på alla frågor också! Ska försöka hinna med det imorgon innan jag går ut. Godnatt på er! 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback