sikta in oss på en bank

.....

Efter att jag jobbat mitt pass på morgonen åt jag en lång frukost på mitt rum innan jag mötte L utanför Barclays där vi skulle försöka fixa en bankkonto till mig. Det gick tyvärr inte så bra eftersom banken kräver något sorts "bevis" på att jag verkligen bor här, som till exempel en telefonräkning i mitt namn till den här adressen. Problemet är bara att för att kunna använda mitt brittiska SIM-kort måste jag ha ett brittiskt bankkonto?! Ond cirkel det här. Har varit på lite deppigt humör över detta nästan hela dagen. Vet inte hur jag ska lösa det? Har frågat i gruppen LONDONSVENSKAR på facebook (vilka fantastiskt hjälpsamma människor!) och fått många tips om att jag ska pröva en annan bank, Lloyds. Ska försöka gå dit imorgon och se om de är lite mer easy going. Hoppas verkligen att det löser sig på något sätt... 
 
MEN dagen har faktiskt inte bara varit grå och dyster. Träffade Moa (som jag har haft kontakt med ett bra tag innan jag kom hit) och Jessica, båda två au pairer här i närheten. Vi möttes upp på Starbucks (surprise!) och pratade om lite allt möjligt i cirka två timmar innan jag var tvungen att vandra hemåt. Kul att träffa lite folk och speciellt två mycket trevliga och härliga tjejer! 
 


Började en timma tidigare idag eftersom O's klass hade en vårshow. På väg dit såg jag min första kändis i Hampstead, den gamla Spice Girlen Mel C satt och drack kaffe på ett fik här. L berättade att hon ofta ser henne här. Kul! Kom fram till skolan en liten stund innan showen. Började prata med en annan au pair som också har barn i O's klass. Hon kommer från Spanien och min värdmamma och hennes värdmamma är ganska bra kompisar. Hann byta nummer också innan showen började så vi får väl se om vi ses i framtiden, hon verkade väldigt trevlig i alla fall. Showen då: O läste dikt och jag blev oerhört stolt över honom. Haha. När det var slut gick vi till en glassbar och firade, L gick och hämtade H och sen fick han också en glass. Hälften av den hamnade dock över hela skoluniformen, tur att de har en sån duktig au pair hemma som kan ta hand om tvätten. När all glass var uppäten gick vi i alla fall till upper school och hämtade T. Ska hämta de själv alla tre imorgon, men det går nog bra tror jag. Det ända som är lite läskigt är att skolan ligger precis vid en ganska stor väg och att tre pojkar inte är så lätt att hålla koll på när man bara har två händer, men de brukar lyssna ganska bra på mig ändå. 
 
I övrigt har dagen till stor del bestått av matlagning. L åker bort imorgon bitti och ska vara bortrest över helgen och tanken att min värdpappa skulle laga mat verkar tydligen helt befängd. Så L och jag har lagat två olika pastasåser till imorgonkväll och söndagkväll, på lördag ska vi äta ute. Att L är bortrest betyder också att jag ska jobba lite i helgen, inte så många timmar men tidig morgon både lördag och söndag vilket gör att en drömmen eventuell utgång samt sovmorgon går förlorad. Får ta igen det en annan gång! Nu ska jag titta klart på avsnittet av Derek som jag har rullande brevid mig (har hunnit igenom tre stycken medan jag skrivit det här alldeles för långa inlägget) och sen ska jag sova. Godnatt Sverige!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lite frågor till dig:

Varför åkte du med STS?
Är det inte jobbigt att hålla koll på tre småkillar hela dagarna?
Hur är engelsmännen som personer?
Är det svårt att hitta vänner som au pair?

2014-03-28 » 13:05:18



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback