ska du fråga mig då

.....

Inlägg nummer två för idag, jag börjar bli bra på det här. Gjorde ett besök inne i stan idag. Gick till primark för att jag behövde gummistövlar men kom ut med nattlinne, pyjamas, morgonrock och tofflor. Va? Vet inte ens hur det hände. Primark magic. Har förresten inte tagit mig många meter från Oxford street de gånger jag åkt in till stan hittills. Känner att jag måste ta och turista mig lite snart, hälsa på Big Ben och drottningen och sånt. Måste också ta min Sherlockrunda på stan snart, ska bara ta reda på vart allt jag vill besöka ligger. 
Under mitt eftermiddagspass idag hände nog inget spektakulärt, H försökte testa gränserna lite och blev sur när han inte fick som han ville. SYND då för honom att sura fyraåringar är mitt specialområde. Tog cirka 1,5 minut innan han blev glad igen och satte sig vid köksbordet för att måla medans jag tog hand om lite tvätt och började med maten. Efter ett tag kom L hem efter att ha varit i skolan och hämtat de äldre pojkarna. De hade sedan sina pianolektioner, lite läxor som skulle göras och lite bus som skulle busas innan de kunde äta. Idag blev det ugnsstekt potatis, steamed (ångkokt på sv. eller?) broccoli och korv. Och inte Icas Grillkorv direkt utan en kycklingkorv från slaktaren i Hampstead. Mucho gott! Efter det tog L upp pojkarna till badet och jag diskade och plockade ordning i köket. Sen spelade jag spel med T ett tag (Deadly 60 Tracker heter det, tog mig kanske 20 minuter för att förstå mig på reglerna) innan jag slutade och tog med min mat upp till rummet. Åt middagen samtidigt som jag skypade med Emelie. Det var kul att höra (och se) henne igen och helt plötsligt hade det gått 1 timme och 45 minuter. Oj! Efter det har jag kollat på ett avsnitt av Derek och ätit upp mina sista Polly. 
 
Älskar min nya pyjamas! 

Nu ska jag alldeles strax sova, är så trött att jag förmodligen skulle kunna somna här och nu. Men måste bara säga att jag har fått en hel del au pair-frågor på bloggen på sistone (Kul! Skriv på om ni vill veta något!) och jag ska försöka svara på allt så fort som möjligt. (Tänkte faktiskt ha en frågestund men sen kom jag på hur patetiskt och "åh jag har en blogg jag är cool snälla skriv något till mig" det är och struntar i det. Men vill ni veta så fråga på bara, jag lovar att svara snällt och vänligt!)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!
Jättefin blogg har du, man får känna av au pair-livet på riktigt och dina texter är så bra skrivna. Angående din frågestund, som jag inte vet om du ska ha (haha), så kommer lite frågor här i alla fall:

Hur visste du att du ville åka till England? Tänkte du något på USA eller Nya Zeeland?
Visst åker du med STS? Kan du rekommendera dem?
Hur är det att vara au pair? Får man hemlängtan?

Jag undrar, för jag är riktigt sugen på att resa och au pair låter perfekt. Tack för den här grymma bloggen! :)

Svar: Hej! Har svarat på alla dina frågor här: http://storyofaheart.se/category/au-pair-fragor-och-svar.html
Linnéa Carlsson

2014-03-26 » 07:51:13



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback