ta din packning över gränsen och kom hit

.....

Nu är jag nog så redo jag kan bli tror jag. Klockan är 00:39 och det är officiellt onsdagen den 19 mars. Datumet då jag flyttar från lilla Habo - till stora London. Väskorna har precis vägs in på 22,5 kg (maxvikt 23) och 9,9 kg (maxvikt 10). Så jag klarar mig väl precis. Sen har jag ju en dator som ska med också. Och en handväska som egentligen är för stor. Så vi får väl se hur det här går..

Jaha och hur känns det då? Helt klart den fråga jag hört flest gånger de senaste dagarna. Det känns väldigt bra faktiskt! Nervöst och pirrigt såklart men jag känner mig ganska säker på att det är en bra familj och det gör mig glad. Det är såklart jättejobbigt att lämna alla hör hemma; familj, släkt, vänner, kollegor mm. Men det känns så rätt och jag bara måste göra det här. Mest av allt för att bevisa för mig själv att jag klarar av det. "..and there will be a time when we must choose between what is easy and what is right."

Nu ska jag försöka läsa ut Min mormor hälsar och säger förlåt (underbar bok!) och sen ska jag sova.. om jag kan. 

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Hoppas du får en bra tid i underbara London. Men glöm inte att blogga, så människor (typ jag^^) som vill åka som Au Pair vet hur det är!:)
//Madeleine

Svar: Tack så mycket! Åh vad kul att du vill åka som Au Pair! Ska absolut fortsätta blogga så kolla gärna in ;) Kram!
Linnéa Carlsson

2014-03-19 » 08:03:12
URL: http://msmadeleine.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback