helgen i repris (torsdag-fredag)

.....

Hallå där! (Läses med Filip Hammars röst såklart.) Nu är jag tillbaka efter en bloggfri helg. Tänkte jag skulle dra helgen lite snabbt i repris för er.
 
Torsdag:
Mötte Hanna på Nandos och åt lunch. Snackade om livet, Våran Podcast och hur jobbigt det kan vara att vara smart. Väldigt trevligt såklart! Gick sedan åt varsitt håll och jag tog overgrounden hem igen. Väl hemma hade jag mitt bästa jobbpass hittills skulle jag tro. Gick och hämtade O och H i skolan och lite senare kom L hem efter att ha hämtat T i skolan och varit och köpt fika på vägen hem. Det var ju nämnligen L's födelsedag och det skulle firas. Inte bara med fika, jag slapp nämnligen också laga middag och istället gick vi hela familjen till Côte och åt god mat och drack champagne. Ganska trevlig dag på jobbet alltså. Kom hem och hjälpte E att bada alla barnen innan jag slutade för dagen. Gick till mitt rum och förberedde inför min mammas ankomst till Hampstead. Gick sedan och mötte henne vid tunnelbanan, underbart att få krama sin mamma igen ska ni veta. Vandrade sedan den lilla biten hem till huset och pratade med E och L ett tag, drack lite te och gick sedan och la oss.
 

Glömde ta en bild på Hanna när vi satt vid bordet. Men här är hon i alla fall när hon beställde vår mat.

 
Mamma hade med sig lite härligheter från Sverige till mig. Godis, te, tuggummi, filmer, adaptrar, en bok och mitt röstkort till EU-valet. En härlig blandning helt enkelt!
 
Fredag:
Jag gick upp och jobbade som vanligt på morgonen. När jag slutat tog jag och mamma bussen till stan och åt frukost på Cafe Rouge. Jag slog till på en Full English Breakfast och blev glatt överraskad över hur gott det var. När vi ätit upp gick vi loss på Primark, blev trots allt en mycket billig affär för mig eftersom mamma betalade alltihop. Det gillas. Sen gick vi runt i London ett tag. Drack kaffe på Nero innan jag var tvungen att åka hem och jobba några timmar. På kvällen när jag slutat gick vi till G1 som är Giraffe's training restaurant = samma goda mat som på alla giraffe men mycket billigare. Och det var verkligen supergott! 

 
 
FORTSÄTTNING KOMMER, jag måste sova nu! Vi hörs imorgon!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback