jag har lediga dagar

.....

Hej! Förlåt för blogguppehållet. Har varit busy busy de senaste dagarna. Här kommer en liten sammanfattning:
I onsdags när jag vaknade hade mitt rum återigen förvandlats till ett ispalats. Hade nämnligen glömt att vrida upp temperaturen från det att vi hade värmebölja här, nu låg min rumstemperatur dock inte på obehagliga 27 grader utan på nästan lika obehagliga 17. Kallt. Så jag plockade fram mitt extra värmeelement och gick sen tillbaka till sängen igen. Fick sedan skynda mig in i duschen och hann sedan precis plocka ordning på mitt rum lite innan städerskorna kom och jag lämnade huset. Gick ner till Finchley Road och tog tuben till Neasden där jag mötte upp Amanda. Sen gick vi till IKEA och njöt av allt svenskt. Helt sjukt hur mycket man kan uppskatta att gå runt och läsa på roliga möbelnamn bara för att de är svenska. När vi gått ett varv begav vi oss i alla fall till restaurangen och de efterlängtade köttbullarna. Skojar inte när jag säger att det kändes som om det var något av det godaste jag ätit i mitt liv. 
 
 
 
På kvällen åkte jag hem till Hanna och hängde lite med henne, Rebecka och Stina som är på besök i London. Vi drog senare ut till Libertine och hade det party party. Åkte sedan hem till Hanna igen och sov där några timmar innan jag åkte hem igen och fixade i ordning mig lite inför eftermiddagen. Då var det ju nämnligen dax för mig och Hanna att besöka Warner Bros. Studio Tour The Making of Harry Potter (ja det är ett för långt namn). Det var lika fantastiskt nu som det var förra året. Kan berätta mer och lägga upp bilderna därifrån i ett eget inlägg, de är fortfarande i kameran. 
 
 
 
Idag har jag mest tagit det lugnt. Var i Golders Green och fikade med Jessica i eftermiddags, sen åkte jag in till stan och köpte Wok to Walk och gick runt lite i Covent Garden innan jag åkte hem igen. Här hemma har jag slappat. Tagit ett lååångt bad med jordgubbar, choklad, ansiktsmask och kollat på Sherlock. Tills vattnet blev kallt och internet la av var det i alla fall väldigt trevligt. Men i med nytt varmt vatten och bytte Netflix mot Macken och så låg jag kvar i en halvtimma till. Just nu sitter jag nere i soffan, dricker te och ska snart kolla på ett avsnitt av Sherlock innan jag somnar. Har faktiskt inga planer för helgen förutom att jag ska njuta av min sista dag ensam i huset imorgon. Sedan kommer familjen hem och det är snart dax att börja jobba igen. Otroligt vad fort tiden går när man är ledig...
 
 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback