när värdinnan höll ett tal om själva livet

.....

Glad 17 Mai alla ni 7% av mina internationella läsare som kommer från Norge. (Efter att ha skaffat Pro håller jag koll på er vet ni). Idag har jag alltså jobbat trots att det varit helg. Men inte speciellt mycket faktiskt. Plockade undan efter att alla gäster lämnat huset i eftermiddags och är barnvakt nu ikväll. Min värdpappa har som bekant fyllt år och har haft festligheter på gång hela dagen. Först hade de gäster hemma i huset, då höll jag mig på mitt rum. Kände mig lite som Harry gör i början av Hemligheternas kammare ni vet, trots att jag helt frivilligt valde att stanna här uppe för att slippa hälsa på alla gäster (socialt geni). Sedan lämnade alla huset för att gå och spela boule (?) och jag gick ner och plockade undan. Sen lagade jag mat och lyssnade på podcasts innan familjen kom hem igen. L och E gjorde sig redo för fler festligheter och jag pratade med barnen medans de åt. L kom också ner och övade på sitt tal inför mig och barnen. Eftersom det var på hollänska var det inte så lätt att hänga med (trots att jag troligtvis lärt mig mer hollänska än engelska under mina snart två månader här) men det var säkert väldigt bra. När L och E åkt iväg till restaurangen de hyrt för festen kollade barnen på lite netflix medans jag sprang runt i hela huset och letade förlängningssladdar och adaptrar till E's bror som helt plötsligt stod utanför dörren. Hittade tillslut en adapter till brittiska uttag, förlängningssladden med europeiska uttag och en adapter från brittiskt till europeriskt. Fick ett "you are a hero!" som tack innan han rusade iväg igen. När jag tillslut fått tre barn att lägga ifrån sig iPadsen så la jag H, läste lite med O och spelade monopol med T. De var alla tre helt slut efter en lång dag och somnade troligtvis så fort jag stängt dörren. Efter det har jag ätit middag, skypeat med min familj som är i Göteborg i helgen, kollat på senaste Graham Norton Show och ätit morotskaka. Nu ska jag snart gå och sova. Ska nämnligen upp och jobba imorgon bitti. Sen är den här helgen till ända och det är bara en vecka kvar innan jag har en veckas semester igen, får mycket trevligt besök i nästa helg också. Det ser jag verkligen fram emot. 
 
Bjuder på två matbilder för att avsluta det här inlägget:
 
Dagens lunch (++)
 
Dagens middag (++++)

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback