det kan ha varit länge sen

.....

Hallå hallå. Idag var det alltså fredag och dags för Natural History Museum. Vi blev tillslut ett helt gäng med 7 au pairer och ett värdbarn som gick runt där inne. Som vanligt superkul att träffa lite nytt folk! Efter att vi gått förbi en massa tråkiga delar med växter, jordklot och fågelhuvuden kom vi tillslut fram till det vi egentligen åkt dit för, dinosaurier. Lite sjukt att föreställa sig att de där gigantiska skeletten har levt en gång i tiden. 
Efter att vi tittat färdigt gick vi över till V&A och åt lunch på deras supermysiga innergård. De hade grymt mycket godsaker i cafévagnen men eftersom jag kommit på den här dumma idéen med en sockerfri vecka så stod jag emot. Köpte dock en grymt god wrap med lax och en kaffe. När vi lämnat museet gick jag, Moa, Amanda och Malin en liten promenad innan vi tog tunnelbanan åt olika håll. Ett perfekt sätt att spendera en dag på här i London!

Eftermiddagen hemma var ganska lugn. Min värdmamma var borta på möte så jag hämtade alla barnen. Sen lagade jag mat och tog hand om tvätt. L kom hem en kort stund innan hon var tvungen att åka igen. Ikväll har jag haft babysit. O var rädd och hade svårt att somna så jag låg inne hos honom ett bra tag, tyckte så synd om honom men visste inte riktigt vad jag skulle göra. Fick lite ont i hjärtat när han grät och jag inte visste hur jag skulle trösta. Men när han tillslut somnat gick jag ner och städade färdigt i köket. Försökte också göra någon slags "nyttig" glass genom att mixa frysta bananer, det blev faktiskt ganska gott med lite valnötter i. (Hade jag bara kunnat häva i en näve choklad också hade det nästan blivit Chunky Monkey ju!). 

Nu ska jag kolla klart på Big Brother, håller som bäst på att ta igen alla veckans avsnitt eftersom jag lyckats missat alla sedan i tisdags. Efter det ska jag sova. Imorgon har jag tänkt att gå till gymmet och simma lite på förmiddagen. På eftermiddagen ska jag, Malin, Frida, Mathilda och Josefine på inspelning av Skavlan här i London. Det ska bli superkul, hoppas det är några roliga gäster bara. 

 

Kommentarer
Postat av: Josefine

Du får ha i kakao nästa gång. Det är ett superfood, så det räknas som nyttigt och man får "chokladglass". Hihi
Jag gjorde med jordnötssmör och kakao, mumms!!

2014-10-04 » 23:21:42
URL: http://storisbyj.wordpress.com



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback