du blommar upp av ingens frö

.....

God torsdag. Jobbade som vanligt i morse, låg sedan i min säng och drack lite te innan jag mötte upp Danielle på Starbucks och drack lite mer te. Vi fortsatte sedan med tunnelbanan till Bank där vi gick en liten del av Thames Path till Tower of London. Där håller dem sedan den 5 augusti på med att sätta ut vallmoblommor runt hela slottet. De ska hålla på att sätta ut blommor ända till den 11 november, då det totalt kommer att finnas 888,246 stycken. Varje blomma representerar alltså en brittisk soldat som dog under Första världskriget. Det var verkligen helt galet vackert, varje blomma är handgjord i keramik och hela installationen kallas Blood Swept Lands and Seas of Red. Värt ett besök om ni är i krokarna!
 
 
 
Efter detta vandrade vi mot London Bridge och köpte lunch på ett italienskt litet "hål-i-väggen" ställe som Danielle kände till sedan tidigare. Det var riktigt gott och cirka hur billigt som helst. Efter att vi köpte med oss vår mat gick vi genom Borough Market för att sätta oss nere vid Themsen och äta. Näst efter Camden så är nog Borough Market min favorit, den är verkligen mysig. Det var inte lätt att hålla sig i från alla kakor, fudge och andra godsaker som säljs där, men jag har bestämt mig för att inte äta något socker på en hel vecka(!) så jag stod emot. Vi satte oss tillslut vid vattnet och åt vår lunch innan vi vandrade vidare och tog tuben från St. Pauls hemåt igen. En väldigt trevlig dag måste jag säga. Skönt att hitta på saker som inte kostar massa pengar hela tiden. 
Här hemma har det också varit en bra dag, O hade en playdate här och både H och T har after school activities på torsdagar. När barnen ätit gick de ut på vår minimala konstgräsplätt och spelade fotboll. Eftersom min värdpappa inte skulle äta hemma bestämde jag och min värdmamma att vi lika gärna kunde äta nu direkt vi också, så vi tog vår mat och satte oss ute och åt medans barnen lekte. Det var väldigt trevligt, oftast äter jag ju på mitt rum efter att jag slutat jobba så det var lite kul att sitta och prata med min värdmamma vid maten för en gångs skull. (Och hur sjukt är det inte att det är så varmt här att man kan sitta utomhus och äta den 2 oktober?!) Eftersom vi redan ätit fanns det ju dessutom inte så mycket att göra för mig på kvällen så jag slutade en halvtimma tidigare och gick upp på rummet. Här har jag nu hängt sedan dess och gjort cirka inget vettigt alls med all extra ledig tid. Men ska snart sätta på ett avsnitt av Sherlock tror jag, det var alldeles för längesen!  Imorgon är det redan fredag igen (huuuuuur är det ens möjligt?!) och jag ska till Natural History Museum för första gången. (Dinosaurier - whaaaaa!) Malin, Moa, Josefine och Amanda ska med också, så det blir nog väldans trevligt skulle jag tro!

Kommentarer
Postat av: Daniella 🌙

tar de bort blommorna den 11 november eller är det bara klart då?

2014-10-02 » 23:02:29
URL: http://vapenbroder.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback