fast inget kunde stoppa tiden

.....

 
Idag har jag haft en riktigt mysig söndag! Mötte upp med Moa och Hanna på Finchley Road och åkte till Canary Wharf där också Ellinor och Malin anslöt sig. Vi hoppade sedan på DLR och åkte till Greenwich! Ingen av oss hade varit där förut men vilket otroligt mysigt ställe! Trots att det ligger ganska centralt (i zon 2) kändes det verkligen som om vi var långt utanför det gråa och smutsiga (och underbara) London som vi är vana vid. Det var grönt gräs på marken, luften kändes ren och till och med Themsen såg inte lika förorenad ut som den gör inne i stan. Vi gick runt ett tag och andades in den härliga känslan, beslutade oss efter ett tag för att leta upp någonting att äta och hittade, till min stora glädje, Greenwich Market med massor utav härlig Street Food. Det var rätt så mycket folk men det tog inte allt för lång tid att hitta vad vi ville äta, Hanna och Malin valde Thai, Moa och Ellinor köpte några supercoola nudelburgare och jag körde på lamm- och halloumiwrap. När alla fått sin mat letade vi upp en solig gräsplätt och satte oss ner och åt. Vädret var verkligen på topp idag! Det känns att sommaren tagit slut nu och att hösten är här, men i solen var det trots allt riktigt varmt och skönt. Efter att vi ätit gick vi upp till observatoriet, där "mittpunkten" för GMT (Greenwich Mean Time) finns, alltså mittpunkten som våra tidszoner utgår ifrån. Tyvärr var man tvungen att betala för att gå in på själva observatoriet men vi njöt i alla fall av utsikten in mot London innan vi gick därifrån. Gick neråt igen och satte oss på Cafe Rouge och drack kaffe innan vi bestämde oss för att åka hemåt igen. När vi kom tillbaka till Finchley Road gick jag och Moa till Saintsburys, jag var på jakt efter riven kokos att använda till lite nyttigare snacks och bakverk. Hittade till slut det jag trodde var helt vanliga kokosflingor. Det visade sig när jag kom hem att det var riven kokos blandad med florsocker.. so much for trying to be healthy liksom.
 
 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback