nu är alla på tv

.....

Då var snart den här veckan också slut. Igår var jag som sagt först på gymmet och simmade i en timme, gick hem och åt lite flingor till lunch innan det var dags att göra sig i ordning för tv-inspelning. Mötte upp med alla tjejerna på Waterloo och gick sedan mot ITV Studios. Fick köa en liten stund innan vi blev insläppta i tv-huset. Fick sedan vänta ytterligare ett litet tag innan vi fick komma ner i själva tv-studion. Inspelningen drog igång strax innan klockan fem och höll sedan på i över två timmar, ska bli spännande att se hur det klipps ner. Gästerna var väldigt spännande och intressanta trots att det inte var så många av dem jag kände till sedan tidigare. Den första gästen var en brittisk journalist och författare som heter Frederick Forsyth och som berättade om sitt liv som utlandskorrespondent, sin vänskap med Margret Thatcher och sina böcker (som sålts i flera miljoner exemplar världen över). Efter detta kom ett amerikanskt par som varit i Västafrika och volontärarbetat under Ebola-krisen nu i år, tills kvinnan själv blev sjuk. Hon hade dock en otroligt tur och från att hon legats dödssjuk i juli till att nu vara på bättringsvägen. Efter paret (som jag glömt namnet på) kom den enda som jag kände till sedan tidigare och tycker otroligt mycket om, Stephen Merchant. Brittisk komiker och Ricky Gervais vapendragare! Han var urhärlig och lättade upp stämningen lite efter allt prat om sjukdom och elände. Den sista gästen var hjärnforskaren Susan Greenfield som bland annat pratade om hur internet påverkar vår hjärna. Kvällen avslutades med livemusik av Vance Joy. Ett mycket spännande program som sagt och det ska bli kul att se hur det blir när det sänds, vilket jag antar blir på fredag. 
Efter inspelningen gick jag, Malin, Frida och Matilda ner till Southbank och åt middag på The Riverfront. Jag åt en gryyyym pulled pork-burgare, så gott! Efter att vi suttit där ett tag skiljdes vi åt och jag och Frida tog Northen line hemåt åt varsitt håll. Jag kom hem strax innan halv elva och la mig i sängen och tänkte kolla på en film, men fastande med att slösurfa runt lite överallt och var tillslut så trött att jag bestämde mig för att sova istället. Ganska skönt måste jag säga!

 
 
 
 
 
 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback