och duggregnet blåser i vinden

.....

Hallå kompisar. Regnet smattrar lite mysigt mot taket och jag äter marabou. Då mår man!
Igår var jag och Moa (och Mathilda!) på IKEA. Det är så mysigt varje gång man kommer dit, det känns som om det är en liten liten bit av Sverige man kommer till när man går igenom dörrarna. Vi gick runt och tittade på alla fina rum, drömde om att flytta hemifrån och få inreda sin egen lägenhet. Vi köpte såklart med oss lite svenska godsaker och åt köttbullar i restaurangen. G O T T !  De höll på att göra i ordning julavdelningen och vi stod och tjuvkikade, såg så himla härligt ut. Får nog göra ett besök till innan jul, de hade redan börjat sälja glögg och pepparkakor men det kändes faktiskt lite för tidigt för det. 





Idag var jag först på ett nytt pass på gymmet, Step & Sculpt. En slags blandning av Aerobic och Step. Jag, som är sämst i världen på koordination hängde såklart inte med på en tredjedel av alla steg, men det var faktiskt väldigt roligt så jag ska nog absolut boka in det igen. Efter att jag lämnat gymmet mötte jag upp Danielle här i Hampstead och åt lunch på G1. Sen gick vi runt ett tag i Hampstead innan jag gick hem och vilade ett tag innan det var dags att börja jobba igen. Min värdpappa har åkt bort på någon slaggs "grabbresa" till Spanien så jag och min värdmamma ska vara ensamma fram till söndag. Inte någon egentlig skillnad på vardagarna och i helgen kommer jag nog inte vara hemma så mycket. Idag har det i alla fall varit en ganska mysig dag, jag spenderade den största delen av eftermiddagen med att laga Jamies köttbullar igen. De är verkligen supergoda, det var någon som frågade om receptet på dem efter att jag lagat de sist. Kan absolut lägga ut det, måste bara översätta först eftersom jag bara har det på hollänska (hur jag klarar det kan jag inte riktigt fatta).



Imorgon är det fredag och jag ska till Camden Market med Josefine. Pepp på det!

Kommentarer
Postat av: Elin Larsson

SV: Tack så mycket att du tog dig tid att svara. Jag ska kolla in Gail's och matmarknaden! Tror dock inte jag kommer kunna hålla mig undan oxford street då vi bor där.. Men tack igen, ha en bra dag! Kram

2014-10-10 » 09:15:39
URL: http://elinlarsson.forme.se



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback