den tavla som jag alltid har tänkt mig

.....

Hejhej! Tänkte berätta lite om gårdagen. Då mötte jag upp Moa vid Finchley Road där vi tog tuben in till stan. Träffade Malin och Frida på Trafalgar Square och köpte varsin svalkande dryck på Nero medans vi väntade på att en tjej som heter Matilda skulle ansluta. Det var superhärligt att sitta på ett soligt torg och snacka lite! Efter bara en liten stund kom Matilda dit och det var första gången jag träffade henne. En superhärlig tjej som dessutom följt min blogg till och med innan jag flyttade hit, galet! Hela gänget gick sedan in på National Gallery (check!) och gick runt ett tag. Såg en hel del målningar som till och med jag kände igen, inte illa. När vi kom ut därifrån gick vi en sväng till Regent Street och in på Hamleys. Är man barn tror jag Hamleys är ungefär som att komma till himmelen, hur mycket leksaker som helst, fördelat på inte mindre än 7 (!) våningsplan. Men vi trivdes också ganska bra där inne, finns ju en hel del Harry Potter- och andra nördprylar där inne. Och DET gillar man ju. Efter att Malin lyckats slita sig från en Sagon om Ringen-brosch för sisådär en siljon pund lämnade vi Hamley's och gick och åt middag på Nandos. Gott gott gott! När vi ätit oss mätta vandrade vi vidare (typ 5 meter) in på en pub i närheten. Satt sedan där och snackade en lång stund. Bartendern/Servitören var dessutom en rolig typ som när han fick veta att vi var svenskar döpte om oss till, Svensson, Larsson, Johansson, Eriksson och Andersson. När klockan blivit kväll lämnade vi puben och tog tuben hem till respektive ställe igen. En supermysig eftermiddag i London men härligt folk! 
 
Den här tavlan har jag känt till sedan jag var kanske 3 år och tyckte att "Linnea i målarens trädgård" var världens bästa film. Därför lite coolt att faktiskt se den på riktigt..!
 




 
Fler bilder har jag tyvärr inte, men om ni går in och tjatar lite på Malin lägger hon säkert upp några snart. 

Kommentarer
Postat av: Malin

He he. He. Hehehe. He. <3

2014-09-08 » 23:18:52
URL: http://lightsinlondon.blogg.se
Postat av: Susanna Maria J

Vacker tavla

2014-09-09 » 08:00:01
URL: http://oslofru.com/
Postat av: Amanda

Hej, igen! jag har skickat ett mail till dig men vet inte om du kollar din mail :P Men ja, de skulle vara jätte kul och ses, jag är faktiskt ledig under dagen i morgon, till halv 4. Om du inte har något annat att göra kan du väl höra av dig :)
Kram

2014-09-09 » 15:51:44
URL: http://smultronpussar.devote.se



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback