en halvfärdig del av en process

.....

Hej bloggen. Kan ni förstå att ännu en helg redan passerat? Nä inte jag heller! I fredagskväll träffade jag Josefine och efter att ha vandrat runt ett bra tag i Hampstead för att hitta en pub att hänga på som inte var helt fullsatt eller hade 21-årsgräns slog vi oss tillslut ner på The Horseshoe. Mycket mysigt faktiskt och grymt billig cider. Satt och pratade ett tag och hade det trevligt. Så trots att vi fick gå en hel del var det en väldigt bra kväll! (Och jag fick ju visa Josefine var Harry Styles bor så den där promenaden var ju inte helt bortkastad i alla fall!). Jag "firade" ju dessutom att jag i fredags varit Londonbo i sex månader. Halva mitt år som au pair är redan förbi - och OJ vad fort det har gått! Helt galet!
 
 
 
Igår jobbade jag stora delar av dagen eftersom mina värdföräldrar var på bröllop. Men det gick väldigt bra faktiskt. O skulle sova hos en kompis så han blev upphämtad ganska tidigt på eftermiddagen och sen var det bara två barn att ta hand om - rena semestern! Lite mer drama blev det när jag skulle sätta igång och laga mat och upptäckte att det inte fanns någon ström i köket. Gick in i vardagsrummet och såg att så var fallet där också. Ja strömmen hade faktiskt försvinnit från hela huset. Försökte ringa mina värdföräldrar men de svarade inte. Så jag fick rycka in och leka elektriker. Första prövningen var att hitta elskåpet, det var väldigt lätt. Andra prövningen var att hitta huvudströmbrytaren, det var ganska lätt. Tredje prövningen var att våga slå på den, det var svårt (trodde jag skulle få en stöt allra minst). Men strömmen kom tillbaka i alla fall och jag kunde börja laga mat. Då kom mina värdföräldrar hem och var väldigt imponerade över att jag lyckats lösa problemet. Då gick strömmen igen. 
Nu har vi i alla fall lyckats lokalisera problemet till tvättstugan, så sålänge man inte använder tvättmaskinen eller torktumlaren fungerar strömmen. Bra där. Fick i alla fall ett litet break på två timmar när mina värdföräldrar kommit hem, så jag gick ut, köpte en crêpe och gick en promenad i Heath. Grått och trist väder och från Parliament Hill såg man knappt ens in till stan. Men det var ändå ganska mysigt att gå runt där och lyssna på en podcast. När jag kom hem igen och skulle börja jobba hade barnen redan badat och var redo att gå och lägga sig. Så när mina värdföräldrar åkt iväg igen la jag H och gick sedan upp och pusslade lite med T innan han också gick och la sig. Hade sedan tänkt att äta min middag i vardagsrummet och titta på film på den stora TVn där, men när jag stod i köket och höll på att värma min mat kom T ner och sa att han var rädd och inte kunde somna. Så jag flyttade upp till mitt rum (mitt emot hans) istället. Sen utspelade sig den här konversationen cirka var 10e minut innan han tillslut somnade:
"Linnea?"
"Yes.."
"Just checking if you're still there"
 
 
Det var ett inlägg om fredag-lördag det, ska gå ner och hämta lite flingor så kommer snart ett om dagen också!

Kommentarer
Postat av: Malin

Hahahha, jag kan se den där konversationen mellan er två! Så sött så man går av!

2014-09-21 » 23:40:04
URL: http://lightsinlondon.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback